Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

kapot onderblok 100.000 bij 2.4

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben sinds twee weken eigenaar van een sorento 2.4 2003.

heb mij laten vertellen dat bovenstaande modellen (2.4 benzinemotoren)

omstreeks de 100.000 km moterproblemen krijgen. Blok zou "kapot lopen"

Onderblok zou dan vervangen moeten worden. Reden zou hoog olieverbruik zijn, katalysator zou dan dicht gaan zitten.Gevolg kapot onderblok.

Zijn bij jullie deze (horror verhalen) bekend.

Maak mij hier behoorlijk druk over.

Groeten Ramon

Geplaatst

de eerste kat wil wel eens afbreken maar dat merk je dan ook wel want je hebt dan geen vermogen meer.

en onderblok komt voor als je auto meer als 2liter olie op de 1000 a 1500 km verbruikt dan is het je onderblok.wat ook hebt is 5w30 vol syntheet olie gebruiken lopen de motoren ook een stuk beter op als 10w40 bij sorento 2.4

• 2 maanden later...
Geplaatst
Hallo allemaal,

Ben sinds twee weken eigenaar van een sorento 2.4 2003.

heb mij laten vertellen dat bovenstaande modellen (2.4 benzinemotoren)

omstreeks de 100.000 km moterproblemen krijgen. Blok zou "kapot lopen"

Onderblok zou dan vervangen moeten worden. Reden zou hoog olieverbruik zijn, katalysator zou dan dicht gaan zitten.Gevolg kapot onderblok.

Zijn bij jullie deze (horror verhalen) bekend.

Maak mij hier behoorlijk druk over.

Groeten Ramon

Helaas kan ik dit horor verhaal bevestigen.

Eerst ging mijn katalisator stuk en een week later is mijn hele blok in de soep. Er schijnt ooit een terugroepactie voor dit probleem te zijn geweest maar heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik zou zeggen verkopen die hap voordat het te laat is en hij je duizenden euro;s gaat kosten zoals bij mij.

Geplaatst

Renate er is inderdaad een terugroepactie geweest zolang de Sorento nog in de garantie was!! Zodra de garantie over was op de voertuigen was de terugroepactie ook over. Het is namelijk geen veiligheidsrisico. Maar een 2003 Sorento zou ik alleen willen hebben met een nieuwe motor! (alleen de 2.4 dan uiteraard).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...