Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Uitvallen originele KIA infotainmaintsysteem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Twee weken terug en vanmorgen gebeurde er iets heel vreemds tijdens het rijden. Zoals altijd heb ik mijn infotainment systeem aanstaan (origineel van KIA).
En had een usb erin zitten met muziek, en draaide deze gewoon af. Ineens tijdens het rijden bevroor het gehele scherm tijdens het rijden. Met bevriezen bedoel
ik dat ik niet aan kon tikken of wat dan ook. Eerste reactie: oh shit wat nu "weer". Want ik heb nog 5000km garantie, maar dat terzijde. Onderweg naar Rotterdam,
de auto op de parkeerplaats van de texaco gezet (A29).
Acties:

• Auto geparkeerd,
  • Motor uitgezet (start/stop knop)
  • UItgestapt en deur op slot, even 30-40 seconden gewacht.
  • Resultaat: Weer ingestapt en opnieuw de auto gestart, scherm nog steeds bevroren en je kon ook met de knoppen niets doen.

Acties:

• Twijfelen wat te doen, toch maar gewoon weggereden richting het werk,
  • Tijdens het rijden gaat ineens spontaan het systeem uit en start uit zichzelf op, 
  • GPS-navigatie was een beetje in de war, dus even een eerdere route gepakt om deze snel weer te synchroniseren met de locatie van het rijden.

Afgelopen 2 weken totaal geen problemen of iets meer gehad, zelfde USB stick, en mijn telefoon laad ik op via de sigarettenplug en tevens gebruik ik de telefoon
ook voor bluetooth streamen van muziek. Afijn, ik twijfelde om gelijk mijn dealer te bellen met deze mededeling, omdat het immer alweer 2 weken geleden was en
alles gewoon functioneert.

Tot vanmorgen:

• Vanmorgen omstreeks uur of 10:00uur richting België gereden (Essen/Wildert) om even wat op te halen,
  • Op de heen weg de navigatie ingesteld met het adres van een maatje in Etten-Leur.
  • Op de terugweg vanuit België, omgeving Nispen, liep mijn scherm weer ineens plotseling vast, 
  • Dit maai ZONDER USB-stick en alleen mijn telefoon in de sigarettenaansteker om op te laden en voor Flitsmeister.
  • Na het plotseling vastlopen, geen paniek, startte het systeem zichzelf binnen 10-15 seconden zelfstandig weer op.

Nu de hamvraag: Wat zou het kunnen zijn? Er zijn in de afgelopen weken niet veel veranderingen aan de auto geweest. Er is alleen begin november een nieuwe
accu geplaatst omdat de originele aan vervanging toe was (gebleken uit de winterinspectie bij KIA Fase Waddinxveen).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...