Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vraag over mijn koppeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allen,

Ik rij sinds een maandje of 2 in een prachtige Rio uit 2012 met nog maar 29.000km op de teller. Sinds dien bemerkte ik een soort stoten/bokken/stotteren tijdens het optrekken in de 1e versnelling.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn rijstijl lag, maar ook een familielid constateerde hetzelfde fenomeen.

Het is voornamelijk merkbaar met een koude motor, na 15min rijden is dit al een stuk minder.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb nog een kleine 2jaar garantie. Wellicht ook de dealer eens vragen.

Groet, Sten

Geplaatst
Beste allen,
Ik rij sinds een maandje of 2 in een prachtige Rio uit 2012 met nog maar 29.000km op de teller. Sinds dien bemerkte ik een soort stoten/bokken/stotteren tijdens het optrekken in de 1e versnelling.
In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn rijstijl lag, maar ook een familielid constateerde hetzelfde fenomeen.
Het is voornamelijk merkbaar met een koude motor, na 15min rijden is dit al een stuk minder.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb nog een kleine 2jaar garantie. Wellicht ook de dealer eens vragen.
Groet, Sten
Je moet voor de gein even hier zoeken op klutch judder denk dat je antwoord dan snel boven water is
Is een erg bekend probleem van de rio

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Geplaatst

Ik heb het zelfde probleem, het optrekken vraagt bij een koude motor een hoop concentratie of een hoop gas wat nooit goed voor de koppeling kan zijn.

Ik denk dat ik het toch gaat aankaarten bij de dealer in de hoop dat het onder de garantie valt.

Het is verder een prachtige auto maar dit probleem vergalt het rijplezier toch aanzienlijk.

Geplaatst
Ik heb het zelfde probleem, het optrekken vraagt bij een koude motor een hoop concentratie of een hoop gas wat nooit goed voor de koppeling kan zijn.
Ik denk dat ik het toch gaat aankaarten bij de dealer in de hoop dat het onder de garantie valt.
Het is verder een prachtige auto maar dit probleem vergalt het rijplezier toch aanzienlijk.
Nou het is een bekend probleem zeker als het koud of vochtig weer is en na een paak blokjes om is het weg of heel veel minder somige hebben ook dat de kopeling een gierend geluid maakt als je de auto in de achteruitrij versneling zet
Het is dus een bekend probleem dus ala de dealer zegd dat je de eerste bent of dat ie het nog nooit heeft meegemaakt dan liegt ie
Bij mij is de koppeling ook onder garantie vervangen en is het probleem redelijk onder controlle maar nig niet helemaal weg maar 300% verbeterd

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...