johncan Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 hoi weet iemand of er in de rio zwaardere boxen kunnen . en zoja welke moet ik daar voor hebben. en zijn ze gemakkelijk te verwisselen bedankt alvast gr.johncan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 hoi er kunnen nieuwe speakers in. inbouw maat 16,5 cm. ik weet niet wat voor rio je hebt maar bij de mijne een rio sedan uit 2003 moest ik de deurpanelen verwijderen om bij deze speakers te komen en voor de achterspeakers moest ik de achterbank verwijderen en de hoedenplank en 3de rem licht. als je speakers koop let er dan op dat je om de speaker een voledige rand heb en niet alleen 4 schroefpunten. want bij mij rio hebben de speakers maar 3 schroefpunten waardoor je moet gaan boren wat in de deuren wel gaat maar bij de sedan op de hoednplank vrijwel niet. groet ronald (zie eventueel mijn dagboek) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johncan Posted June 22, 2009 Author Share Posted June 22, 2009 hoi bedankt voor je bericht ik heb een kia rio ls 2004 dan zal ik moeten gaan slopen ,want een hoedenplank heb ik niet gr,johncan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 wat voor 1 is het er dan een sedan of hatch back? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johncan Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 een hatch back Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 volgens mij moet je ze zo kunnen zijn in de kofferbak dan even kijken hoe de roosters er af komen. net aks voor ook 16,5 cm speakers. er zijn meer rio hb rijders die hier mogelijk meer over kunnen zeggen. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Hallo, Voor zitten 16,5 cm en achterin 13cm in de steilen. Om de speakers te vervangen voor moeten idd de binnenportieren eraf. Achter is een hele klus. Met het weghalen van alleen de roosters ben je er niet de gehele panelen moeten losgeschroefd/geklikt worden. Houd er rekening mee dat je achterin speakers plaatst die weinig ruimte innemen. Achterin heb je heel weinig inbouwdiepte. Voorin is de inbouwdiepte een stuk beter. Doe wel even je ramen naar beneden als je de diepte gaat opmeten anders kun je voor vervelende verrassing komen te staan (ramen die niet meer helemaal open kunnen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Nog zwaarder? De standaard speakers zijn al vrij goed in de Rio hoor. Ik rijd geregeld in duurdere auto's met slechtere speakers... Maargoed. Achter moet je het hele zijpaneel eraf halen, dus eerst het onderste gedeelte en dan het paneel op de stijl. Die onderste moet eraf, om bij de bovenste te kunnen. Bij het kopen van nieuwe speakers kan je het beste de oude even meenemen ter vergelijking. Meestal hangt een autofabrikant toch wel de maximale grootte in de auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johncan Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 hoi bedankt allemaal ben weer wat te weten gekomen ik denk dat ik het zo maar laat gr.johncan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 je zou ook eventueel voor een voller geluid iets van een bas speaker plaatsen deze zijn ook te koop voor onder een stoel of ipv een reserve wiel als je geen ruimte wil op opofferen in de kofferbak. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia-man Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Je zou inderdaad met een subwoofertje kunnen werken. Bijv. een kleine subwoofer als deze :http://www.acr.ch/shop/index.php?sid=12470449491302904404&itemno=AB20A&aid=200&cf=itc Dan kan je de bas van je speakers terugdraaien en kan je dus harder draaien en het geluid verbeterd daar ook door. Relatief goedkope oplossing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Goed om te weten dat je met dit soort vragen ook terecht kunt op dit forum. Zal hier in de toekomst gebruik van gaan maken, en een van jullie vragen om me bij te staan met het een of het ander. Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KIASOULAP Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Hoezo? In de SOUL zit een keurige installatie!!! Ik heb er veel plezier van, geluid is goed, heel weinig vervorming bij groot volume. Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Hoezo? In de SOUL zit een keurige installatie!!! Ik heb er veel plezier van, geluid is goed, heel weinig vervorming bij groot volume.Rob Om te beginnen heb ik de kia soul nog niet en wil bekijken wat de mogelijkheden zijn. Het is de x-tra die we besteld hebben deze heeft niet de 315w en we hebben ook de lichtjes niet in de speakers. Vonden we toen overbodig. Denk nu dat er andere manieren zijn om op te pimpen. Begin langzaam een idee te krijgen hoe. Denk aan sidebars licht en geluid en aansluiting netbook armsteun enz. Dus van daar. Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 zit er dan nog veel verschil in per type soul? dat er in de 1 een betere instalatie zit dan in een ander? gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 zit er dan nog veel verschil in per type soul?dat er in de 1 een betere instalatie zit dan in een ander? gr ronald Ja heeft natuurlijk te maken met hoeveel wil je uitgeven en wil je de extra's die ze bieden wel. Je hebt de volgende uitvoeringen in Holland: 1.6 CCVT X 1.6 CCVT X-pect cool 1.6 CCVT X-Tra is met 16 inch velgen 1.6 CCVT X-Ecutive zit upgrade Sound System en lichten in de voorspeakers + 18 inch velgen 1.6 CCVT X-Ecutive view pack is met schuif/kantel zonnedak en achteruitrijcamera in binnenspiegel. Wij hebben op die van ons als extra nog parkeersensoren achter besteld. Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts