Ga naar inhoud

audio


johncan

Aanbevolen Berichten

hoi er kunnen nieuwe speakers in. inbouw maat 16,5 cm. ik weet niet wat voor rio je hebt maar bij de mijne een rio sedan uit 2003 moest ik de deurpanelen verwijderen om bij deze speakers te komen en voor de achterspeakers moest ik de achterbank verwijderen en de hoedenplank en 3de rem licht.

als je speakers koop let er dan op dat je om de speaker een voledige rand heb en niet alleen 4 schroefpunten. want bij mij rio hebben de speakers maar 3 schroefpunten waardoor je moet gaan boren wat in de deuren wel gaat maar bij de sedan op de hoednplank vrijwel niet.

groet ronald

(zie eventueel mijn dagboek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Voor zitten 16,5 cm en achterin 13cm in de steilen. Om de speakers te vervangen voor moeten idd

de binnenportieren eraf. Achter is een hele klus. Met het weghalen van alleen de roosters

ben je er niet de gehele panelen moeten losgeschroefd/geklikt worden.

Houd er rekening mee dat je achterin speakers plaatst die weinig ruimte innemen.

Achterin heb je heel weinig inbouwdiepte. Voorin is de inbouwdiepte een stuk beter.

Doe wel even je ramen naar beneden als je de diepte gaat opmeten anders kun je voor

vervelende verrassing komen te staan (ramen die niet meer helemaal open kunnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog zwaarder? De standaard speakers zijn al vrij goed in de Rio hoor. Ik rijd geregeld in duurdere auto's met slechtere speakers...

Maargoed. Achter moet je het hele zijpaneel eraf halen, dus eerst het onderste gedeelte en dan het paneel op de stijl. Die onderste moet eraf, om bij de bovenste te kunnen. Bij het kopen van nieuwe speakers kan je het beste de oude even meenemen ter vergelijking. Meestal hangt een autofabrikant toch wel de maximale grootte in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed om te weten dat je met dit soort vragen ook terecht kunt op dit forum.

Zal hier in de toekomst gebruik van gaan maken, en een van jullie vragen om me bij te staan met het een of het ander.

Relena

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoezo? In de SOUL zit een keurige installatie!!! Ik heb er veel plezier van, geluid is goed, heel weinig vervorming bij groot volume.

Rob

Om te beginnen heb ik de kia soul nog niet en wil bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Het is de x-tra die we besteld hebben deze heeft niet de 315w en we hebben ook de lichtjes niet in de speakers. Vonden we toen overbodig. Denk nu dat er andere manieren zijn om op te pimpen. Begin langzaam een idee te krijgen hoe.

Denk aan sidebars licht en geluid en aansluiting netbook armsteun enz.

Dus van daar.

Relena

Link naar reactie
Delen op andere sites


zit er dan nog veel verschil in per type soul?

dat er in de 1 een betere instalatie zit dan in een ander?

gr ronald

Ja heeft natuurlijk te maken met hoeveel wil je uitgeven en wil je de extra's die ze bieden wel.

Je hebt de volgende uitvoeringen in Holland:

1.6 CCVT X

1.6 CCVT X-pect cool

1.6 CCVT X-Tra is met 16 inch velgen

1.6 CCVT X-Ecutive zit upgrade Sound System en lichten in de voorspeakers

+ 18 inch velgen

1.6 CCVT X-Ecutive view pack is met schuif/kantel zonnedak en

achteruitrijcamera in binnenspiegel.

Wij hebben op die van ons als extra nog parkeersensoren achter besteld.

Relena

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...