MarVis Geplaatst 26 Februari, 2018 Geplaatst 26 Februari, 2018 Ik wil een trekhaak monteren onder een Kia Picanto 2005 ten behoeve van een fietsendrager. Ik heb nog een 7 polige aansluitdoos liggen. Deze wil ik zelf aansluiten via de achterlichten, remlichten en knipperlichten (zoals dat vroeger ook kon). Heb ik hier te maken met een canbus? Deze Picanto is de meest uitgeklede versie. Geen stuur bekrachtiging, boordcomputer e.d. Indien er een canbus in zit. Wat houd dit dan in voor de aansluitingen en wat is het verschil met de kabelboom wat ik in de winkel koop? Ik las ergens in een forum van een Picanto 2011 dat er niet van die blauwe kabel verbinders gebruikt mogen worden bij een canbus. Mag ik ze dan wel solderen? Quote
CJAvHam Geplaatst 27 Februari, 2018 Geplaatst 27 Februari, 2018 Moet gewoon kunnen en zeker als je led verlichting gebruikt Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MarVis Geplaatst 27 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 Februari, 2018 Dankjewel voor je bericht. Het is een ouderwetse fietsendrager met gloeilampen. Wat doet de canbus (als ik die al zou hebben) met de verlichting? Alleen controle of er lampen stuk zijn? Quote
xtra40 Geplaatst 27 Februari, 2018 Geplaatst 27 Februari, 2018 die blauwe dingen (scotch blokjes) moet je nooit gebruiken ook niet in een ouderwets systeem het is vragen om problemen en 2005 heeft dacht ik nog geen canbus 1 Quote
MarVis Geplaatst 27 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 27 Februari, 2018 Bedankt voor de info. Als de kou verdwenen is ga ik aan de slag. Quote
CJAvHam Geplaatst 28 Februari, 2018 Geplaatst 28 Februari, 2018 Inderdaad gewoon solderen met krimp hoesje er overheenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.