Clarus2Sorento Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Hoi allemaal, Zijn er nog onderdelen voor Clarus station uit 2001 te krijgen? Vorige week een 2e hansje gekocht, blijkt dat we nog links achter een remtang nodig hebben. Iemand enig idee waar je dat voor weinig kan vinden? En een uiteinde van de uitlaat blijkt verroest. Alle tips welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 in montfoort bij utrecht zit een sloperij van alleen japanse en koreaanse onderdelen. zie link: http://www.wilcoautoparts.nl/ gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clarus36 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hallo, Iemand enige ervaring met hoe je de levensduur van een distributieriem wat kan rekken? Ik rij nu al iets meer dan een jaar in een Clarus 2.0. Op een of andere manier is de distributieriem 8 jaar geleden al vervangen bij 68.000 km. Ik weet dat het interval normaal 90.000 km of 6 jaar is, maar zit dus nu al bijna op 168.000 op de teller (en dus bijna 100.000km en 8 jaar voor de riem.) Ik verwacht binnenkort ook nog een reparatie met denk ik draagarm of wiellagers ofzo iets. Bij bochten hoor je nl. van voor een tikkend/ ratelend geluid. Maw. Doorrijden totdat de riem op een gegeven moment zegt : Ik hou ermee op, of laten vervangen en dan ook nog een keer kosten krijgen voor het stuur "probleem". Zou ook nog wel eens willen weten wat er dan precies gebeurd bij het knappen van de distributieriem. Staat het ding dan in 1x stil en blokkeert of houdt de motor gewoon op en kan je m rustig naar de vluchtstrook dirrigeren? Graag uw reactie en alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Als je distributie riem breekt onder het rijden zullen de kosten erg oplopen. je halve motor draait in de soep om zomaar te zeggen. De riem drijft via de krukas je nokkenas en dan je kleppen aan Bij breuk draait de krukas nog even door maar de kleppen staan stil. Kijk maar even in het foto album van 16 v daar staat een foto van wat er overblijft van je motor. Dus als je twijfelt, laten vervangen die riem. Suc6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Hallo,Iemand enige ervaring met hoe je de levensduur van een distributieriem wat kan rekken? Ik rij nu al iets meer dan een jaar in een Clarus 2.0. Op een of andere manier is de distributieriem 8 jaar geleden al vervangen bij 68.000 km. Ik weet dat het interval normaal 90.000 km of 6 jaar is, maar zit dus nu al bijna op 168.000 op de teller (en dus bijna 100.000km en 8 jaar voor de riem.) Ik verwacht binnenkort ook nog een reparatie met denk ik draagarm of wiellagers ofzo iets. Bij bochten hoor je nl. van voor een tikkend/ ratelend geluid. Maw. Doorrijden totdat de riem op een gegeven moment zegt : Ik hou ermee op, of laten vervangen en dan ook nog een keer kosten krijgen voor het stuur "probleem". Zou ook nog wel eens willen weten wat er dan precies gebeurd bij het knappen van de distributieriem. Staat het ding dan in 1x stil en blokkeert of houdt de motor gewoon op en kan je m rustig naar de vluchtstrook dirrigeren? Graag uw reactie en alvast bedankt! Bij de moderne motoren zit alles zo strak op elkaar ingesteld dat als de distributie riem kapot gaat, je minimaal moet rekenen op een kop revisie inclusief nieuwe kleppen! Met beetje pech draait je motor op dat moment genoeg toeren en kan je je kleppen uit je zuigers proberen te hakken. Met andere woorden, op dit moment gaat het nog goed, misschien gaat het nog een jaar goed.. maar het kan ook morgen fout gaan.. Moraal: goedkoop is duurkoop.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 nee niet doen je riem vervangen een 2liter clarus is zeldzaam en het tikken is je homokineet van je aandrijfas. dist.riem kan veel hebben maar als het breekt bij een clarus is het einde verhaal cilinderkop er opnieuw vlakken nieuwe kleppen heb je dan nodig en dan nog hopen dat je zuigers niet kapot zijn en dat zou DOOD ZONDE ZIJN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clarus36 Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Dank allemaal voor de input! Heb de riem inmiddels laten vervangen en wat kleine dingetjes meteen laten herstellen. Rij nu toch een stuk relaxter rond moet ik zeggen! Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.