Ga naar inhoud

Onderdelen Clarus 2001


Clarus2Sorento

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

Zijn er nog onderdelen voor Clarus station uit 2001 te krijgen? Vorige week een 2e hansje gekocht, blijkt dat we nog links achter een remtang nodig hebben. Iemand enig idee waar je dat voor weinig kan vinden? En een uiteinde van de uitlaat blijkt verroest. Alle tips welkom :helpsmilie:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Hallo,

Iemand enige ervaring met hoe je de levensduur van een distributieriem wat kan rekken?

Ik rij nu al iets meer dan een jaar in een Clarus 2.0. Op een of andere manier is de distributieriem 8 jaar geleden al vervangen bij 68.000 km.

Ik weet dat het interval normaal 90.000 km of 6 jaar is, maar zit dus nu al bijna op 168.000 op de teller (en dus bijna 100.000km en 8 jaar voor de riem.)

Ik verwacht binnenkort ook nog een reparatie met denk ik draagarm of wiellagers ofzo iets. Bij bochten hoor je nl. van voor een tikkend/ ratelend geluid.

Maw. Doorrijden totdat de riem op een gegeven moment zegt : Ik hou ermee op, of laten vervangen en dan ook nog een keer kosten krijgen voor het stuur "probleem".

Zou ook nog wel eens willen weten wat er dan precies gebeurd bij het knappen van de distributieriem. Staat het ding dan in 1x stil en blokkeert of houdt de motor gewoon op en kan je m rustig naar de vluchtstrook dirrigeren?

Graag uw reactie en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je distributie riem breekt onder het rijden zullen

de kosten erg oplopen.

je halve motor draait in de soep om zomaar te zeggen.

De riem drijft via de krukas je nokkenas en dan je kleppen aan

Bij breuk draait de krukas nog even door maar de kleppen staan stil.

Kijk maar even in het foto album van 16 v daar staat een foto

van wat er overblijft van je motor.

Dus als je twijfelt, laten vervangen die riem.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Iemand enige ervaring met hoe je de levensduur van een distributieriem wat kan rekken?

Ik rij nu al iets meer dan een jaar in een Clarus 2.0. Op een of andere manier is de distributieriem 8 jaar geleden al vervangen bij 68.000 km.

Ik weet dat het interval normaal 90.000 km of 6 jaar is, maar zit dus nu al bijna op 168.000 op de teller (en dus bijna 100.000km en 8 jaar voor de riem.)

Ik verwacht binnenkort ook nog een reparatie met denk ik draagarm of wiellagers ofzo iets. Bij bochten hoor je nl. van voor een tikkend/ ratelend geluid.

Maw. Doorrijden totdat de riem op een gegeven moment zegt : Ik hou ermee op, of laten vervangen en dan ook nog een keer kosten krijgen voor het stuur "probleem".

Zou ook nog wel eens willen weten wat er dan precies gebeurd bij het knappen van de distributieriem. Staat het ding dan in 1x stil en blokkeert of houdt de motor gewoon op en kan je m rustig naar de vluchtstrook dirrigeren?

Graag uw reactie en alvast bedankt!

Bij de moderne motoren zit alles zo strak op elkaar ingesteld dat als de distributie riem kapot gaat, je minimaal moet rekenen op een kop revisie inclusief nieuwe kleppen!

Met beetje pech draait je motor op dat moment genoeg toeren en kan je je kleppen uit je zuigers proberen te hakken.

Met andere woorden, op dit moment gaat het nog goed, misschien gaat het nog een jaar goed.. maar het kan ook morgen fout gaan..

Moraal: goedkoop is duurkoop..

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee niet doen je riem vervangen een 2liter clarus is zeldzaam en het tikken is je homokineet van je aandrijfas. dist.riem kan veel hebben maar als het breekt bij een clarus is het einde verhaal cilinderkop er opnieuw vlakken nieuwe kleppen heb je dan nodig en dan nog hopen dat je zuigers niet kapot zijn en dat zou DOOD ZONDE ZIJN.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...