Administrator Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Sinds 2005 mijn Sorento, nieuw gekocht. Tot medio dit jaar altijd netjes in onderhoud geweest bij 1 dezelfde KIA dealer. Zelf nooit aan gerommeld of zo.Vanaf het begin problemen met de climate control (autom airco) daar ook mee terug geweest maar werden bij die Kia dealer steeds kribbiger. Van alles gedaan, uitgelezen en geeft geen problemen, ice-sensors vervangen, console is losgeweest, men heeft proefgereden en airco diverse malen gereset.....laatste keer vloeistof bijgevuld en nu zou probleem opgelost zijn, maar nee, er is een nieuw probleem bij.....daar kom ik helaas nu pas achter, omdat het nu erg warm is.Teruggaan naar die dealer is zinloos, ivm hopen discussie en heb de laatste keer gewoon alle reparatie moeten betalen aan de airco. Als klant sta je machteloos.2 Hoofdproblemen,1.Als het buiten warm is, doet de airco het op automatische stand ongeveer 1,5 - 2 uur, en stopt er dan mee. Het lijkt alsof hij wel blijft blazen alleen komt er geen luchtstroom meer uit de ventilatieopeningen. Als je hem dan overzet naar lucht van buiten, airco uit. Dit 10-15 minuten volhoudt, doet hij het daarna op automatische stand weer ongeveer 1 uurtje.Dit probleem is nog steeds niet opgelost.2. Na de Laatste 2* checks en het plaatsen van 2 nieuwe ijssensors, wordt met dit warme weer de lucht van de airco alleen nog lauw en krijgt de auto niet gekoeld. Het is om af te pikken in de auto. Ook niet als je hem op Lo zet, hoogste stand en auto af, blijft de lucht van lauwe kwaliteit. Dit was eerder niet. Dit is sinds de laatste "onderhoudsbeurt". een drama dus....Ik ben zelf teneinde raad, wil eigenlijk de auto blijven rijden, maar wat kan het problem zijn. Mogelijk dat ik dat dan kan aangeven bij een andere Kia dealer...Wie helpt me.GroetJohan Lees meer... Quote
Recommended Posts