Glenncrx Posted June 24, 2018 Posted June 24, 2018 Ik stel me graag even voor. Ik ben Glenn, 29 en woon al heel m’n leven in het Westland. Onze oude auto (Mitsubishi Carisma) kwam niet meer door de keuring heen en daardoor zijn ik en mijn vriendin gaan kijken voor iets anders. Aangezien mijn ouders een Kia Rio voor ‘tussendoorauto’ hadden gekocht (Hun Kia Soul had softwareproblemen en ruilde die in voor de Rio en is die inmiddels naar m’n broertje gegaan aangezien hun een nieuwe Toyota CHR hebben gekocht) en ik de Rio erg sportief en leuk vond ben ik daarnaar gaan zoeken en na een tijdje kwam ik uit bij Kia dealer Fase in Alphen a/d rijn die een Kia Rio 3 met super pack hadden staan (cruise control was voor mij een must). Hij had net 75000 gelopen en had geen deukjes of krassen. Eerste proefrit was voor ons meteen goed en hebben de beslissing genomen om hem te nemen. Hebben hem nu een maand of 2 en nog geen moment spijt gehad. Heerlijke wagen om te rijden. Heb mezelf hier ook aangemeld omdat ik al een poosje meekijk voor vragen of opmerkingen zodat ik er wat over de ins en outs van de Kia leer. Auto’s zijn een grote hobby van me, want naast de Rio heb ik een Honda CRX die voornamelijk circuit gericht is, maar nog wel puntgaaf is verder. Quote
Glenncrx Posted July 13, 2018 Author Posted July 13, 2018 Sinds ik de Kia heb waren er uiteraard kleine dingetjes waar ik me aan ga ergeren...... voornamelijk in het interieur. Krasje hier, slijtageplekje daar en ga zo maar door........ Als eerste ben ik op zoek gegaan naar een ander stuur, want deze had een grote slijtageplek bovenop en dat deed echt afbreuk aan het interieur. Via de onderdelenlijn kwam ik terecht bij een autodemontagebedrijf in Zeeland die een stuur uit een superpack rio te koop hadden. Deze dus gekocht en eenmaal binnen bleek deze schadevrij te zijn en ook een andere structuur te hebben (de oude had een beetje die grove leerstructuur en deze is glad.) Het eerskomende uur dat ik vrij had ben ik begonnen met het stuur te demonteren en het nieuwe stuur te monteren en dit ging echt heel gemakkelijk. Oordeel zelf maar: Nadat dit gedaan was ben ik naar ebay gegaan om te kijken voor een nieuwe versnellingspook, want deze was ook erg lelijk geworden. Via Xtra40 aan het onderdeelnummer gekomen en via Ebay besteld en toen ik toch bezig was ook gelijk de grijze/zilveren surround van de versnellingspook besteld. 35 euro voor originele onderdelen met gratis verzending uit Korea...... bizar hoe goedkoop die Kia onderdelen zijn, maar ik klaag niet. let trouwens alsjeblieft niet op hoe vies die is van binnen, ze wordt morgen schoongemaakt....... Quote
Recommended Posts