Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben Joep, 47 jaar, en sinds een half jaar eigenaar van een Kia C'eed 1.6 CRDi SW, kleur zwart, van oktober 2013. Ik heb hem bij een Kia-dealer gekocht bij km 113.000. Ik heb er meteen 17 inch Musan velgen bij gekocht, want de auto had stalen velgen met wieldoppen. Hier zitten nu de winterbanden op. Enkele maanden geleden heb ik de achterste ramen laten tinten, niet te donker, zodat het origineel lijkt. Hiervoor reed ik een Skoda Octavia diesel en daarvoor Opels.

De Kia is de winnaar geworden uit mijn rij van voorkeuren: Skoda 1.6 diesel (niet betrouwbaar na motorupdate ivm sjoemelsoftware), Hyundai I30 (dashboard niet mooi), Opel Astra diesel (te zwaar dus dure wegenbelasting).

Ik hoop dat de Kia betrouwbaar zal blijken, ik wil er ongeveer 100.000 km bij rijden (4 jaar).

Ik zal op een ander topic nog een vraag stellen over de stoel in mijn auto, want in de rugleuning zit een spiraal die kraakt en knarst (schijnt vaker voor te komen las ik hier).