apollo Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Klopt het dat er in eentype van Kia een mitsubishi motor geplaatst is? Ik heb deze middag gehoord dat deze niet al te goed zijn aangezien de pistonlegering slecht is en dat deze stuk gaan? Zoja in welk type zit deze motor, kan er iemand daarvan bevestiging geven? Apollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Klopt het dat er in eentype van Kia een mitsubishi motor geplaatst is?Ik heb deze middag gehoord dat deze niet al te goed zijn aangezien de pistonlegering slecht is en dat deze stuk gaan? Zoja in welk type zit deze motor, kan er iemand daarvan bevestiging geven? Apollo Ben ook zeer benieuwd welk typ het is. Kan het me wel voorstellen omdat als je iets kunt krijgen of gebruiken wat zich al bewezen heeft waarom niet. Mitsubishi heeft zeer goeie motoren gemaakt en nog steeds staan altijd hoog in klant tevredenheid. Toch benieuwd in welk model als het zo is. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 weet niet welk type je precies bedoeld, maar jaren geleden werden met name de hyundai (nu moeder van KIA motors) modellen gemaakt met vaak inderdaad Mitsubishi motoren. Heb zelf een KIA Joice waarin in feite een mitsu motor zit en is inderdaag kwalitatief zeer goed. Weet niet of dit voor andere moderne KIA's ook nog geldt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 weet niet welk type je precies bedoeld, maar jaren geleden werden met name de hyundai (nu moeder van KIA motors) modellen gemaakt met vaak inderdaad Mitsubishi motoren. Heb zelf een KIA Joice waarin in feite een mitsu motor zit en is inderdaag kwalitatief zeer goed. Weet niet of dit voor andere moderne KIA's ook nog geldt. Ga dit eens verder uitzoeken. Jullie horen nog van mij. Elena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Kia heeft veelal Mazda motoren afgenomen. Onderandere de Pride (onderhuids een Mazda 121) heeft deze motoren, maar bijvoorbeeld ook de allereerste Rio's zijn voorzien van een Mazda-motor. Mitsubishi weet ik verder niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Ook mijn allereerste kia, de Sephia heeft een Mazda 323 motor. De broer van mijn vrouw rijdt deze auto nu en heeft op dit moment 200.000 km op de teller. Gr. Maurice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 wij hebben nog een pride met mazda onderdelen en blok. deze auto weegt minder dan de rio maar de rio heeft meer pk's. maar hij legt het wel af tegen de oude 1.3 van de pride. ik zelf vind de pride feller en rustiger lopen dan de nieuwere motoren. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiakeproceedke Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 In de huidige generaties kia's welke blok ligt daar in??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiakeproceedke Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Welke blok ligt er bij de huidige generatie in?Dat boeit me eigenlijk wel ,vooral die diesels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 De motoren van nu zijn van Hyundai-Kia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 De motoren van nu zijn van Hyundai-Kia Ben tot nu toe ook nog niks anders tegen gekomen dan jij schrijft Rio-man. Wil niet zeggen dat ze het niet testen kan me voorstellen dat in de wagens voor de amerikaanse markt motoren van mitsubishi zitten. Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 even uitleggen in een kia pride ligt een mazda motor van een 121 1.3 8klepper. in een kia sephia ligt een mazda motor 1.6 8klepper. in een kia clarus ligt een 1.8 motor 16 klepper van mazda ook wel genoemd als een t8d. kia joice ligt een mitsubishi motor een 4g63 ligt ook in een lancer evolution en een eclipse. de eerste rio is een eigen motor van kia de 1.3 en de 1.5 ook in de facelift type. en de nieuwe modellen zijn haast allemaal het zelfde als een hyundai alleen heeft kia een eigen draai aan gegeven aan de motoren en hyundai ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Dat is duidelijk, goeie uitleg 16_V. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 heel veel duidelijker kan je het niet krijgen. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts