Kia de Niro Geplaatst 21 September, 2018 Geplaatst 21 September, 2018 Hallo, op zoek naar div. info over de Kia Niro, kwam ik terecht op deze site : erg leuk en zeer informatief! Sinds 1 september 2018 ben ik de trotse bezitter van een blauwe Kia Niro DynamicLine. Al bij de introductie in 2016 wist ik het: dat wordt mijn volgende auto! Waarom? ...Ondanks ik toen pas 2,5 jaar mijn Renault Captur 120(pk) met automaat (6-bak met dubbele koppeling) met veel plezier reed, viel ik direct al op zijn stoere uiterlijk: niet te groot en niet te hoog, maar toch de looks van een crossover. Mijn volgende auto moest zuiniger rijden, iets ruimer zijn dan mijn Captur, goede test resultaten hebben (heb er meer dan 10 bekeken), een automaat met dubbele koppeling hebben, omdat mijn vrouw om medische redenen niet meer kan schakelen (Heb een VW-golf met DSG gehad en toen ook mijn Renault met EDC en proef gereden in een Toyota met CVT-automaat: wat een verschrikkelijke automaat in vergelijking met een DSG/EDC) en een lange garantie en bij voorkeur geen lage instap. De Niro voldeed aan alle eisen, maar was pas van plan deze in 2019 aan te schaffen tot dat ik een mooi aanbod kreeg van de Kia dealer Jan van Werkhoven in Houten, die mij deed besluiten een voorraad model met flinke korting aan te schaffen. Ik heb er pas 600 km mee gereden, maar bevalt direct ontzettend goed, ondanks ik wel enkele luxe uit de Captur mis, zoals keyless-entry en de verschuifbare achterbank, maar het comfort en met name het verbruik doet dat vergeten. Achteraf ben ik blij met de 16 inch velgen met de 205 banden, want deze maat zorgt inderdaad voor een aanzienlijk lager verbruik t.o.v de 18 ich met de 225 brede banden. Nu rijd ik wel veel rustiger dan vroeger in de Captur, want ik wil beslist minimaal het test resultaat van 1 op 21,6 van de ANWB test halen (was met 18 inch), maar zo te zien gaat dat zeker lukken: nu moet ik toegeven dat het een sport voor mij is geworden om zo zuinig mogelijk te gaan rijden en heb veel 60 en 80km wegen gereden, maar ook snelweg, echter niet harder dan 110 km/u omdat telkens de max. 100 km/u was, met een resultaat op de boordcomputer van 1 op 24,8. Dus ik verwacht uiteindelijk wel de 1 op 22 te kunnen halen. Inmiddels ook een trekhaak via Kwikfit laten monteren voor 460,-. Een stevige Brink met max.100 kg kogeldruk. Quote
Ed-Car Geplaatst 21 September, 2018 Geplaatst 21 September, 2018 Klinkt goed.En een trekhaak schijnt wel een dingetje te zijn bij dit model inderdaad.Veel rij plezier. Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.