Defries Geplaatst 12 Juli, 2009 Geplaatst 12 Juli, 2009 Hallo allemaal, Mijn naam is Jan ik kom uit Friesland. En heb net een Kia Shuma 1.6 LS uit 2003 gekocht. Met 41500 km op de teller. Ik hoop hier wat ervaringen op te doen. En misschien ook anderen van dienst te zijn. Groeten Jan. Quote
scorpioshuma Geplaatst 12 Juli, 2009 Geplaatst 12 Juli, 2009 veel plezier met de auto en hier op het forum. Het is een leuke ruime auto weet ik uit ervaring. Groetjes, dave Quote
Relena Geplaatst 12 Juli, 2009 Geplaatst 12 Juli, 2009 Hallo allemaal,Mijn naam is Jan ik kom uit Friesland. En heb net een Kia Shuma 1.6 LS uit 2003 gekocht. Met 41500 km op de teller. Ik hoop hier wat ervaringen op te doen. En misschien ook anderen van dienst te zijn. Groeten Jan. Welkom op het forum Jan. Wij willen graag van je ervaring leren. Vertel ons hoe ie rijd en we houden van foto's. Groetjes, Relena Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 12 Juli, 2009 Geplaatst 12 Juli, 2009 Hoi Jan, Welkom hier op het forum en veel, nee h Quote
Defries Geplaatst 11 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2009 Hallo allemaal, Bedankt voor jullie prettige reactie, het heeft even geduurd maar ik moest eerst even wat kilometers maken. De auto rijdt goed is ruim en ziet er nog goed uit. Ik heb er gelijk bij de koop een nieuwe distributieriem en nieuwe accu in laten zetten. Omdat hij enige tijd stil had gestaan. Ik vind de banden een beetje lawaaiig (Hankook) heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik voeg nog even een fotootje bij. Gr. Jan. Quote
brouwer2001 Geplaatst 11 Augustus, 2009 Geplaatst 11 Augustus, 2009 hoi jan ook welkom namens mij ziet er netjes uit de shuma. zelf heb ik er michelin's onder liggen en die bevallen mij prima zo goed als geen bijgeluiden. volgens mij staan die hancooks er wel bekent om dat ze lawaaig zijn.. gr ronald Quote
Defries Geplaatst 11 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2009 Hallo Ronald, Bedankt voor het compliment. Ik ik heb jouw foto's ook even bekeken ziet er ook heel goed uit. Hetzelfde jaartal zie ik. Ik denk er wel over om er Michelins onder te zetten. Deze Hankooks doen me denken aan Continental die ik ooit onder een Opel heb gehad. Erg slijtvast maar ontzettend stug en bij natte weg een ramp. Groeten Jan. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 12 Augustus, 2009 Geplaatst 12 Augustus, 2009 Hallo Jan, Welkom op dit forum. Ik ben een beetje laat met mijn begroeting, maar moest ook even wat kilometers draaien gisteren. Ik had schik om je omschrijving van de Shuma: "De auto is ruim". Wat heet! Je kunt er met gemak een feestje in geven. :p Veel plezier en veilige kilometers met je Kia. Met vriendelijke groet, GreyGriffin Quote
Defries Geplaatst 13 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 13 Augustus, 2009 Hallo GreyGriffin, Bedankt voor je reactie ik zie dat je zelf ook pas lid bent. Ook van harte welkom en veel plezier op dit forum. Groeten Jan. Quote
Defries Geplaatst 26 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 26 Oktober, 2009 De Michelins zijn nu een feit en bevallen prima. De auto is nu veel stiller en stuurt lichter. Gr Jan. Quote
phoenix_jeroen Geplaatst 26 Oktober, 2009 Geplaatst 26 Oktober, 2009 Namens mij ook veel plezier met de auto, veel rijplezier toegewenst. Quote
Relena Geplaatst 26 Oktober, 2009 Geplaatst 26 Oktober, 2009 Defries, de belijning van deze wagen is toch heel apart. Hier zie je nog duidelijk de Koreaanse invloeden wat hem iets onschuldig maakt. Hij zit nog in een leerproces het verkrijgen van een meer Europees uiterlijk. Mooi om dit te zien of het nu heel veel beter is geworden laat ik aan ieder zelf over. Groetjes, Relena Quote
Defries Geplaatst 29 Oktober, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 Oktober, 2009 Bedankt voor de reacties. En Phoenix Jeroen heb je je nieuwe auto al? Ook veel rijplezier toegewenst. Ja Relena dit is wel een aparte lijn, moeilijk te plaatsen. Maar ik ben nog steeds tevreden. Gr Jan. Quote
Rio-man Geplaatst 30 Oktober, 2009 Geplaatst 30 Oktober, 2009 Welkom op het forum! De Shuma II die jij hebt heb ik altijd al een mooie auto gevonden Quote
Defries Geplaatst 1 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 1 November, 2009 Bedankt Rio-man. Als ik een Kia Rio tegen kom valt mij de gelijkenis op met de Shuma. Je kan wel zien dat ze familie van elkaar zijn. Ik heb eerst ook naar een Rio zitten zoeken. maar ja toen kwam ik deze tegen met weinig kilometers. En was de keus snel gemaakt. Groeten Jan. Quote
bvdwegen Geplaatst 1 November, 2009 Geplaatst 1 November, 2009 Hallo Kia-sisten, Ik heb een Kia Clarus 1,8I Aut. Sedan van 1999 gekocht om weg te zetten op ons vakantie-adres. Ben er erg mee ingenomen, maar heb telkens ruzie met die afstandsbediening. Die funktioneert niet of niet goed met als gevolg dat die startonderbreker me belemmert de wagen te starten. Heb al vele pogingen ondernomen om nieuwe afstandbedieningen te kopen maar niemand reageert. Ook de dealers niet. Weet iemand een oplossing om die startonderbreker uit te schakelen zodat ik gewoon zonder afstandsbediening, dus alleen met de sleutel, die auto kan starten. Hartelijk dank bij voorbaat voor een deskundig advies. Bert Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 1 November, 2009 Geplaatst 1 November, 2009 Hallo Kia-sisten,Ik heb een Kia Clarus 1,8I Aut. Sedan van 1999 gekocht om weg te zetten op ons vakantie-adres. Ben er erg mee ingenomen, maar heb telkens ruzie met die afstandsbediening. Die funktioneert niet of niet goed met als gevolg dat die startonderbreker me belemmert de wagen te starten. Heb al vele pogingen ondernomen om nieuwe afstandbedieningen te kopen maar niemand reageert. Ook de dealers niet. Weet iemand een oplossing om die startonderbreker uit te schakelen zodat ik gewoon zonder afstandsbediening, dus alleen met de sleutel, die auto kan starten. Hartelijk dank bij voorbaat voor een deskundig advies. Bert Dat probleem komt mij h Quote
Smart Geplaatst 1 November, 2009 Geplaatst 1 November, 2009 Als ik het goed heb is het batterijtype een CR123A......... Quote
Defries Geplaatst 3 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2009 Deze batterij heb ik ook al eens in een Polaroid fototoestel gezien. En in spanningstesters de z.g. duspols. Gr Jan. Quote
Smart Geplaatst 3 November, 2009 Geplaatst 3 November, 2009 Deze batterij heb ik ook al eens in een Polaroid fototoestel gezien.En in spanningstesters de z.g. duspols. Gr Jan. Hallo Jan, Dat kan heel goed kloppen. In het verleden hadden veel analoge fototoestellen zulk soort batterijen, soms wel twee. Ja, en dan kwam je aan het betalen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.