Kia Fan Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Per 1 augustus a.s. zijn er veel Kia dealers opgezegd!!!! Deze zijn dus per 1 augustus a.s. geen KIA dealer meer. Zover ik weet zijn het: Kooy Oud-Beijerland Tulp Hoogezand-Sappemeer Marc vd Molen Enkhuizen Hooijer Oosterbeek Weesepoel Ten Boer Lanting Klazienaveen Lenders Venray Jo ten Oever Nuth Kia De Bilt Van Zessen Lexmond Auto Kennedie Oosterhout Van Hensbergen Roosendaal Kleverlaan Noordwijkerhout Van Muijlwijk Schelluinen Van Mannekes Waddinxveen Beltman Rijssen Braat Sprang Capelle Gommans en Janssen Roermond Oudshoorn Leiderdorp Het is een hele lijst misschien ben ik wat vergeten maar e.e.a. ter info! Wel zo handig als je nog in onderhandeling of iets dergelijks bent!!!! Quote
ctheman Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Per 1 augustus a.s. zijn er veel Kia dealers opgezegd!!!!Deze zijn dus per 1 augustus a.s. geen KIA dealer meer. Zover ik weet zijn het: Kooy Oud-Beijerland Tulp Hoogezand-Sappemeer Marc vd Molen Enkhuizen Hooijer Oosterbeek Weesepoel Ten Boer Lanting Klazienaveen Lenders Venray Jo ten Oever Nuth Kia De Bilt Van Zessen Lexmond Auto Kennedie Oosterhout Van Hensbergen Roosendaal Kleverlaan Noordwijkerhout Van Muijlwijk Schelluinen Van Mannekes Waddinxveen Beltman Rijssen Braat Sprang Capelle Gommans en Janssen Roermond Oudshoorn Leiderdorp Het is een hele lijst misschien ben ik wat vergeten maar e.e.a. ter info! Wel zo handig als je nog in onderhandeling of iets dergelijks bent!!!! Waar heb je deze info vandaan en klopt deze ??? Jo ten oever is nog wel de een top 3 Dealer. Betekend dat ik een andere dealer moet gaan zoeken met mijn 1 maand oude Ceed?? Collega Ceed rijders laat wat weten Gr Cor Quote
Alex VB Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Hoi Cor, Jo blijft KIA dealer. Als het niet zo was had je van hem allang een brief of email gehad waarin hij je uitlegt dat hij geen KIA dealer meer is. Maar zoals jijzelf zegt is Ten Oever een top3 dealer en deze willen ze niet kwijt. Quote
leeuw Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Dit is de grootste onzin, ik ben vandaag nog bij Jo ten Oever geweest en hij blijft gewoon Kia dealer, ik zag vandaag weer een paar nieuwe auto's voor de verkoop in de showroom staan. Zet een lijst met dealers neer als je 100% zeker weet dat deze klopt. En stop a.u.b. met deze flauwekul. Quote
Relena Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 (aangepast) Geen paniek beste mensen de bestelde wagens worden onder normale omstandigheden gewoon geleverd. En inderdaad even wachten met de definitieve lijst van de nog hoofddealers en de nieuwe en (oude hoofddealers) die nu subdealer worden. Heb even gesproken met mijn dealer in een eerlijk en open gesprek. Kan jullie zeggen dat iedere dealer graag de service wil voortzetten op de reeds geleverde wagens. Ook de kia's van een paar jaar geleden. Het heeft te maken met de overall veranderde automarkt waarop kia wil reageren. Gedwongen door het kroymans incident. En met de nieuwe Nederlandse importeur. Dus voor nu even rustig blijven en het liefst even geen lijst aanmaken. Groetjes, Relena 21 Juli, 2009 aangepast door Relena Quote
Kia Fan Geplaatst 21 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 21 Juli, 2009 Dit is de grootste onzin, ik ben vandaag nog bij Jo ten Oever geweest en hij blijft gewoon Kia dealer, ik zag vandaag weer een paar nieuwe auto's voor de verkoop in de showroom staan. Zet een lijst met dealers neer als je 100% zeker weet dat deze klopt. En stop a.u.b. met deze flauwekul. Onzin? Dit is absoluut geen onzin! Lijst is alleen maar ter info! Let maar op 1 augustus wat er gebeurd. Automotive-online.nl | Kia snijdt in netwerk Lees bovenstaande link maar eens! En kijk dan of ik onzin uitkraam! Quote
leeuw Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 Hoe kom je dan aan deze lijst? Want deze klopt dus niet. Quote
Kia Fan Geplaatst 21 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 21 Juli, 2009 Onderstaand stukje is het laatste gedeelte van reactie van iemand van Jo ten Oever wat daarover vind jij dat de lijst niet klopt als ik je goed begrijpt. Een redelijke overgangstermijn lijkt mij niet alleen op zijn plaats vanwege onze jarenlange loyaliteit en dienstverlening, maar ook nog eens absoluut onmisbaar, omdat van de nieuw aan te stellen dealers niet verwacht kan worden dat zij voor 1 augustus alles op orde hebben. Jordy Bakx - Automobielbedrijf Jo Ten Oever BV - Geplaatst op 10-07-2009 12:14:33. Daar zie je dat ook deze dealer (HELAAS, want ook ik vind gang van zaken erg raar hoe ze gaan, volgens de wet kan het maar daar is ook alles mee gezegd!) toch echt opgezegd is! En laten we het zo zeggen ik heb HELE goede bronnen die ook ERG dicht bij de bron zitten! Dus ga er maar vanuit dat de lijst klopt. Quote
leeuw Geplaatst 21 Juli, 2009 Geplaatst 21 Juli, 2009 De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop dat je info niet klopt, want dit is een topdealer met de beste service wat een garage kan geven. Quote
Rio-man Geplaatst 22 Juli, 2009 Geplaatst 22 Juli, 2009 Veel dealers worden KIA Sub-dealer. Ze verdwijnen dus niet maar ze zijn geen volledig dealer meer. Alle KIA service punten verdwijnen Quote
Kia Fan Geplaatst 22 Juli, 2009 Topic Starter Geplaatst 22 Juli, 2009 Beste Rio man het ligt ietsje gecompliceerder....... Een aantal dealers van het lijstje is aangeboden om sub dealer te worden. Maar ik kan je verzekeren dat de meeste dealers dat niet willen...... Kia gaat verder met een aantal multi merk dealers zoals bijv. Motorhuis..... En verder zullen er wat Nissan dealers er KIA bij gaan doen... Quote
Rio-man Geplaatst 22 Juli, 2009 Geplaatst 22 Juli, 2009 Hier in Zoetermeer wordt dat dus inderdaad Motorhuis... en Autohaag Zeeuw... Bij Motorhuis Zoetermeer heb ik wel goede ervaringen, maarja... Motorhuis Zoetermeer is pleite.. en AHZ hoor ik niet veel goeds over... Ik werk zelf ook bij een grote dealerorganisatie en daarbij is al goed te merken dat comunnicatie al vrij stroef verloopt... Bij een multimerkdealer die zo gigantisch is als Motorhuis kan ik me helemaal voorstellen dat de comunnicatie niet goed is, omdat je daar ook nog met verschillende merken zit etc... Kortom: kwa service zal Kia er dus heel erg op achteruit gaan, helaas... Quote
Mug Geplaatst 27 Juli, 2009 Geplaatst 27 Juli, 2009 Er komt nu dus een kort geding http://www.automotive-online.nl/home/6416-kort_geding_kiadealers_tegen_kia_nl.html tegen KIA Motors Nederland. Quote
jbakx Geplaatst 27 Juli, 2009 Geplaatst 27 Juli, 2009 Onderstaand stukje is het laatste gedeelte van reactie van iemand van Jo ten Oever wat daarover vind jij dat de lijst niet klopt als ik je goed begrijpt.Een redelijke overgangstermijn lijkt mij niet alleen op zijn plaats vanwege onze jarenlange loyaliteit en dienstverlening, maar ook nog eens absoluut onmisbaar, omdat van de nieuw aan te stellen dealers niet verwacht kan worden dat zij voor 1 augustus alles op orde hebben. Jordy Bakx - Automobielbedrijf Jo Ten Oever BV - Geplaatst op 10-07-2009 12:14:33. Daar zie je dat ook deze dealer (HELAAS, want ook ik vind gang van zaken erg raar hoe ze gaan, volgens de wet kan het maar daar is ook alles mee gezegd!) toch echt opgezegd is! En laten we het zo zeggen ik heb HELE goede bronnen die ook ERG dicht bij de bron zitten! Dus ga er maar vanuit dat de lijst klopt. Beste Kiarijders, Gelukkig klopt de lijst waarmee dit topic gestart werd niet. Dat er een kern van waarheid in zit klopt zeer zeker. De quote die hierboven staat komt van mij. Toen ik daar schreef "onze jarenlange loyaliteit" had ik het niet alleen over die van ons bedrijf, Jo ten Oever BV, maar over die van alle dealers gedurende het faillissement van Kia Nederland. Het klopt inderdaad dat er een behoorlijk aantal dealers opgezegd zijn, waarvan sommige heel schrijnend, maar het lijstje zoals hier gepresenteerd wordt klopt niet. In ons geval verandert er vrij weinig, voor onze klanten verandert er zelfs helemaal niks. Achter de schermen, bijvoorbeeld de facturatie van onderdelen, wordt wel anders, maar daar hebben klanten geen last van. Met vriendelijke Groet Jordy Bakx Automobielbedrijf Jo Ten Oever, Kia Dealer Quote
ctheman Geplaatst 27 Juli, 2009 Geplaatst 27 Juli, 2009 (aangepast) Hallo Jordy, ben blij te horen dat het voor ons als klanten bij het oude blijft. Zodat ik bij Jo Ten Oever kan blijven komen. Daarom heb ik ook de nieuwe bij jullie besteld ,en niet bij andere Kia dealers in Limburg. Maar officieel weten we het pas op 1 Augustus . Gr Cor 27 Juli, 2009 aangepast door ctheman Quote
Relena Geplaatst 27 Juli, 2009 Geplaatst 27 Juli, 2009 (aangepast) Na alles in me opgenomen te hebben kom ik tot de conclusie dat er door kia een zeer duidelijke lijn wordt getrokken naar de toekomst. En men nu al weet waar de eventuele herstructurering in partnerschap gelegd dient te worden. Dit is in mijn ogen hun hoofddoel. Ze blijven zelfstandig als merknaam maar verzekeren zich van partnerschap in service. Hoge volumes in wagens en kleinere marges in verkoop. Zijn dus Afhankelijk van goed service traject wat ze nu schijnbaar niet hebben. Werkt te traag met teveel kosten. Men wil de lijnen korter maken en meer inzicht in besparingen. Men gokt op twee paarden de kleine zuinige wagen (met hoge volumes) en de designwagens met want to have feeling. Maar daar dient KIA dan wel de prijs voor te betalen die er voor staat. Tegemoetkoming aan loyaliteit van eerste uur dealers. Met een uitwerk periode die redelijk en overzichtelijk is voor alle kia dealers of dit nu sub of hoofddealers zijn. Groetjes, Relena 27 Juli, 2009 aangepast door Relena Quote
leeuw Geplaatst 27 Juli, 2009 Geplaatst 27 Juli, 2009 Hoi Jordy, Gelukkig kan ik bij mijn vertrouwde dealer Jo ten Oever blijven, en bedankt voor de reactie. Quote
lund 1775 Geplaatst 28 Juli, 2009 Geplaatst 28 Juli, 2009 een aantal jaren geleden reed ik nog subaru,toen der tijd werden er ook bij subaru een verandering in gevoerd, er moesten een hele boel subaru dealers er uit. die dealers hebben de handen in een gaslagen en gingen zelf subaru naar nederland halen,die dealers heten gezamelijk nu cosis. en zijn ook iets goedkoper met zelfde garantie. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.