Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Een prijsverhoging voor de sportage in zicht

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook dat nog; een prijsverhoging komt eraan......... :cry:

"Prijsverhogingen aanstaande voor Kia Sportage

door onze redactie

VIANEN - De prijzen van de Kia Sportage gaan in september voor de tweede maal binnen zes maanden omhoog. Dit maal doet Kia er ? 500,- bovenop. Volgens de woordvoerster van de importeur heeft een en ander te maken met vraag en aanbod, alsmede prijsverhogingen die vanuit de fabriek worden doorgevoerd.

De Sportages zijn volgens Kia niet aan te slepen. Door de enorme vraag is de levertijd inmiddels opgelopen tot vier maanden voor de 2.0 diesel en 2.7 V6 benzine. Op de versie met 2.0 benzinemotor moet nog langer gewacht worden.

Vandaar dat Kia nu al aankondigt de prijzen per september te zullen aanpassen, want de kans is klein dat een Sportage die nu wordt besteld v??r die datum wordt afgeleverd.

De tweede serie prijsverhogingen maakt de Sportage tot ? 1.000,- duurder dan de tariefstelling die tijdens de marktintroductie werd afgegeven. Het basistype Comfort kost precies ? 1.000,- meer, net als de diesels. De versies met V6-motor verlaten nu voor ? 800,- extra de showroom.

SPORTAGE 2.0 CVVT 2.7 V6 2.0 CRDi

Prijs 29/09/04 ?22.495 ?29.995 ?26.995

Prijs 01/09/05 ?23.495 ?30.795 ?27.995

-/- ?1.000 -/- 800 -/- ?1.000

Volgens mij heeft deze prijsverhoging niet tot gevolg dat de kopers, die reeds een sportage in bestelling hebben staan, deze prijsverhoging hoeven te betalen, ook al wordt de auto na 1 sept. geleverd.

Of zijn jullie een andere mening toegedaan..............?

Geplaatst

Ik denk dat deze prijsverhoging gewoon wordt doorberekend. Ik heb mijn Sportage in januari besteld en eind april geleverd gekregen maar ik moest wel 300 euro (zoiets was het geloof ik, heb een adventure benzine) meer betalen dan introductie prijs!

Maar ja misschien als je je poot stijf houdt... ik was al lang blij dat ie geleverd werd...

Groet

Geplaatst
Maar ja misschien als je je poot stijf houdt... ik was al lang blij dat ie geleverd werd...

Prijsverhoging?

Ik hou mijn poot zeker stijf! Ik ben op papier een bedrag overeengekomen met de dealer.

Een vriend van mij heeft 15 maanden op een sorento gewacht. Prijs van Sorento was inmiddels met euro 2000,- verhoogt. Hij heeft ook niet voor prijsverhoging hoeven te betalen.

gr doktor

Geplaatst

Tsja, nog een bewijs dat ik gewoon te goed ben voor deze wereld... :D

ach ja 'story of my life' :shock:

Ik hoop dat mijn dealer van mijn prijsverhoging lekker uit eten is gegaan,

het is hem van harte gegund.. :cool:

het ging om 300 euries, had erger gekund :roll:

haha! Mazzel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...