Relena Geplaatst 22 Juli, 2009 Geplaatst 22 Juli, 2009 (aangepast) Bij deze laat ik jullie het volgende weten. Vanaf 1 oktober aanstaande mogen banden voor personenauto’s, bestelwagens en trucks voor de vervangingsmarkt alleen verkocht worden als ze zijn voorzien van een S-markering. Deze markering op de wang van de band bewijst dat de band voldoet aan de Europese eisen met betrekking tot het afrolgeluid. Vanaf 1 oktober 2009 geldt de nieuwe norm voor banden tot sectiebreedte 185 mm. Vanaf 1 oktober 2010 geldt de richtlijn voor banden tot en met 215 mm, na 1 oktober 2011 moeten banden in alle maten aan de nieuwe norm voor afrolgeluid voldoen. Banden zonder S-markering kunnen na 1 oktober wel verkocht worden, maar dan moeten ze voorzien zijn van een certificaat dat garandeert dat alle banden van dit model aan de geluidsnorm voldoen. Groetjes, Relena 22 Juli, 2009 aangepast door Relena Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 24 Juli, 2009 Geplaatst 24 Juli, 2009 Vooraf: De dubbele post is verwijdert.. Ik hoop niet dat deze S-markering dan te verwarrend word met de M&S keur die in Duitsland verplicht is op winterbanden. Daar heeft de s in dit keurmerk te maken met sneeuw omstandigheden.. Groetjes (vanuit Duitsland), Peter Quote
Rio-man Geplaatst 24 Juli, 2009 Geplaatst 24 Juli, 2009 Inderdaad. Daar is het M&S, dus Mud and Snow, maar die combinatie staat er meestal op. Je hebt ook S banden, dus Silent banden. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 25 Juli, 2009 Geplaatst 25 Juli, 2009 *zucht* dat bedoel ik dus... Maar goed, tot nu toe kan ik je uitleg nog volgen.. Ik heb nu op de staalvelgen 4 seizoenenbanden liggen met M&S keur (82T;) ) en om het lichtmetaal (dat er nu onder zit) liggen zomerbandjes van Toyo. Die hebben geen S of M&S keur... Groetjes, Peter Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.