Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vanaf 1 oktober S-markering autobanden verplicht

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Bij deze laat ik jullie het volgende weten.

Vanaf 1 oktober aanstaande mogen banden voor personenauto’s,

bestelwagens en trucks voor de vervangingsmarkt alleen verkocht worden als ze zijn voorzien van een S-markering.

Deze markering op de wang van de band bewijst dat de band voldoet aan de Europese eisen met betrekking tot het afrolgeluid.

Vanaf 1 oktober 2009 geldt de nieuwe norm voor banden tot sectiebreedte 185 mm.

Vanaf 1 oktober 2010 geldt de richtlijn voor banden tot en met 215 mm,

na 1 oktober 2011 moeten banden in alle maten aan de nieuwe norm voor afrolgeluid voldoen.

Banden zonder S-markering kunnen na 1 oktober wel verkocht worden,

maar dan moeten ze voorzien zijn van een certificaat dat garandeert dat alle banden van dit model aan de geluidsnorm voldoen.

Groetjes,

Relena

aangepast door Relena
Geplaatst

Vooraf: De dubbele post is verwijdert.. ;)

Ik hoop niet dat deze S-markering dan te verwarrend word met de M&S keur die in Duitsland verplicht is op winterbanden. Daar heeft de s in dit keurmerk te maken met sneeuw omstandigheden..

Groetjes (vanuit Duitsland),

Peter

Geplaatst

Inderdaad. Daar is het M&S, dus Mud and Snow, maar die combinatie staat er meestal op. Je hebt ook S banden, dus Silent banden.

Geplaatst

*zucht* dat bedoel ik dus...

Maar goed, tot nu toe kan ik je uitleg nog volgen.. ;)

Ik heb nu op de staalvelgen 4 seizoenenbanden liggen met M&S keur (82T;) ) en om het lichtmetaal (dat er nu onder zit) liggen zomerbandjes van Toyo. Die hebben geen S of M&S keur...

Groetjes,

Peter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...