Administrators Jheroen Posted July 3, 2005 Administrators Posted July 3, 2005 Mensen, zo na de eerste paar honderd kilometers worden langzaamaan de velgen voor een beetje zwarter; nu staat er in de folder iets over een beschermende laklaag etc en geen grove schoonmaakmiddelen gebruiken etc. Nu heb ik iets van een speciale velgenreinigspray; die moet je erop spuiten 1 minuut wachten en dan afspoelen. Is dit wel okay? Hoe krijg je anders die zwarte aanslag eraf? Quote
MvG Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Hoi Jheroen, ik rij hem gewoon door de wasstraat, ff van die velgenspary erop en klaar is kees. Alleen wordt daarmee alleen de voorkant van de velg mee schoon, de achterkant blijft zwart maar dat zie je niet.... Anders gewoon met een afwasmiddel erover (Dreft of zo), dat lost vet goed op, afwasborstelje erop en gaan met die banaan!! Succes! Quote
Tazteam Posted July 4, 2005 Posted July 4, 2005 Velgen schoonmaken met water en sop!!! Geen agressieve rommel zoals velgenreiniger gebruiken. Met een speciale borstel de restjes van de zwarte remmenzooi verwijderen. Lekker alles droog maken met een doek, dan in de normale autowas zetten, net zoals je lak!! Dan kan je elke week gewoon met een droge doek de zwarte zooi verwijderen, maar kruip er niet met een hogedrukreiniger en warm water erop want anders kan je elke week de velgen in de was zetten. Als mijn velgen wat vuiler zijn als normaal, spuit ik ze in met glassex, en even inweken en met een doek schoonwrijven en dat kost voor 4 wielen ca 10 min onderhoud per week. Maak als je mooie velgen wilt................................poetsen en bijhouden. Wij hebben zlfs vandaag van de dealer nieuwe wielmoeren gekregen omdat de originele begonnen te oxideren, en dat is niet echt leuk na 6 maanden. Maar ik maak de velgen elke 14 dagen wel extreem schoon, door ze compleet onder de auto vandaan te halen zelfs de binnenzijde van de velgen te reinigen, maar dat doet ook niet iedere gek Philip Quote
Administrators Jheroen Posted July 6, 2005 Author Administrators Posted July 6, 2005 bedankt mensen voor de reacties! nu nodigt het weer momenteel niet direct uit tot allerlei poetswerkzaamheden aan de auto maar als het tij keert dan ga ik het proberen! ps, de auto rijdt echt heerlijk! Quote
Tazteam Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Of je kan ze op deze manier reinigen Als je het zo gaat doen.....................laat eerst even wat weten, kom ik zeker kijken Quote
Recommended Posts