Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe Picanto: hoort dit?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een tweedehands Kia Picanto X-clusive gekocht uit april 2008 (nieuwe model dus). Alleen verbaas ik me erover, dat de lichtverklikker alleen werkt als het knopje voor het mistachterlicht is ingedrukt. Hoort dit? En zit er ook geen sleutelverklikker in?

En klopt het dat je niks aan de reservesleutel hebt, omdat dan het alarm afgaat als je de deur daarmee opent?

Ik ben benieuwd of dit alles zo hoort of dat er ergens een foutje / kapot zekerinkje zit. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, Robin

Geplaatst

Het "gongetje" is het waarschuwingslampje van het mistachterlicht. (let op je M.A.L. staat nog aan)

Alle nieuwe Picanto's zijn uitgerust met automatische verlichting waardoor een verklikker niet nodig is.

Geplaatst
Het "gongetje" is het waarschuwingslampje van het mistachterlicht. (let op je M.A.L. staat nog aan)

Alle nieuwe Picanto's zijn uitgerust met automatische verlichting waardoor een verklikker niet nodig is.

De dimverlichting wordt automatisch uitgeschakeld, maar de stadsverlichting blijft branden. En het gongetje van het mistachterlicht gaat af, terwijl die wel automatisch helemaal uit gaat.

• 2 maanden later...
Geplaatst

ik heb dan wel het oude type picanto maar ik zal wel ff reageren.

ik heb er wel een lichtverklikker inzitten. die werkt zelfs als de motor draait en ik doe de deur open.

heb je alarm met centrale vergrendeling mat afstands?? en heeft de reservesleutel ook die functie?? miss eens naar een sleutelmaker gaan die ook sleutels met code kan leveren. en dan kijken of de reservesleutel ook een code er in heeft zitten.

Geplaatst

Wat betreft het alarm kan ik je wel antwoord geven: Waarschijnlijk heb jij een sleutel met afstandsbediening als "hoofdsleutel", en heb jij een reservesleutel zonder afstandsbediening. Het alarm wordt uitgeschakeld als je met de afstandsbediening de sloten opent, omdat het alarm door het openen en sluiten van de sloten door de afstandsbediening uit respectievelijk ingeschakeld wordt. Met de reservesleutel ontgrendel je de sloten, maar schakel je het alarm niet uit omdat het alarm enkel te bedienen is met je afstandsbediening.

Wat betreft het licht: als het goed is kun je als optie bestellen dat er een piepje afgaat wanneer je je lichten hebt branden terwijl je deur geopent is. Vraag even bij de dealer wat mogenlijk is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...