Riker Geplaatst 16 September, 2019 Geplaatst 16 September, 2019 Hallo, Ik heb op mijn SP4 LED dimlicht geplaatst, echter de rechterzijde wilde niet branden. Als ik de lampen wisselde bleef het probleem rechts. Mijn conclusie was dat het niet aan de LEDlampen ligt, echte de orginele HB3 halogeenlampen deden het wel aan 2 zijden.Tot ik per ongeluk de connector verkeerd om instak. Het past wel maar de klik om te vergrendelen is er niet, toen werkte het wel perfect ook aan de rechter kant. In de fasbriek heeft men de draden kennelijk gewisseld wat voor een halogeen niets uitmaakt, maar voor de potentiaal gevoelige LED wel.Ik heb geprobeerd de draden te wisselen in de kia stekker, maar als ik het groene borgplaatje weghaal gaan de pennen er nog niet uit. Weet iemand hoe dat wél moet?Nu zit het voorlopig met een hittebestendig tape-pje. Ik vind het vooral een voordeel dat alle lampen aan de voorzijde dezelfde uitstraalkleur hebben. Quote
xtra40 Geplaatst 21 September, 2019 Geplaatst 21 September, 2019 lekker met een tapie laten zitten als je iets in de koplamp sloopt is dit niet tot slecht te fixsen maat als je het dan echt wil omwisselen dan heb je ook nog een uitdruk stift nodig om de stekker en uit te krijgen 1 Quote
Gast Rinus30 Geplaatst 26 December, 2021 Geplaatst 26 December, 2021 Ik zou de draden doorknippen en in omgedraaide volgorde solderen, vergeet niet om er een krimpkousje om te doen voor bescherming tegen vocht. Mocht er later weer een gloeilampje geplaatst worden maakt de aansluitng niets uit die werken dan gewoon. Ledlampen hebben een plus en min aansluiting ,zitten deze verkeerd om doen ze het niet. Quote
xtra40 Geplaatst 26 December, 2021 Geplaatst 26 December, 2021 6 minuten geleden, zei Rinus30: Ik zou de draden doorknippen en in omgedraaide volgorde solderen, vergeet niet om er een krimpkousje om te doen voor bescherming tegen vocht. Mocht er later weer een gloeilampje geplaatst worden maakt de aansluitng niets uit die werken dan gewoon. Ledlampen hebben een plus en min aansluiting ,zitten deze verkeerd om doen ze het niet. Ik denk dat het probleem al in 2019 is opgelost En draden door knippen in een koplamp ?? Lijkt me geen goed idee met een stukje speciaal gereedschap die de dealer waarschijnlijk ook wel heeft druk je de stekkers zo uit hun huisje zo dat je de kunt omwisselen 1 Quote
Riker Geplaatst 26 December, 2021 Topic Starter Geplaatst 26 December, 2021 Bedankt, maar omdat het brandwerend tape-je het al 3 jaar volhoud wacht ik wel tot het ledlampje het over 20000 branduren begeeft. Ik denk trouwens eerder dat ik dan de hele auto inruil. Al is het voor een lampje 1 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.