hans2601 Geplaatst 25 Augustus, 2009 Geplaatst 25 Augustus, 2009 de levering van mijn nieuwe sportage is alweer met 2 weken uitgesteld zou twee weken duren want de fifteen was overal op voorraad dus niet want ik wacht nu al zes weken hoop echt dat dit nu de laatste keer is:!: zijn er meer mensen met dit probleem laat dit dan even weten Quote
Kia Fan Geplaatst 25 Augustus, 2009 Geplaatst 25 Augustus, 2009 Heel erg vreemd hoor. Heb je hem bij lokale dealer in Leiderdorp besteld?? Die staat ook op lijstje van dealer af zijn...... En over twee weken is ook precies de rechtzaak daarover.... Of een toevallige samenloop of heeft het er toch mee te maken? Quote
Relena Geplaatst 26 Augustus, 2009 Geplaatst 26 Augustus, 2009 de levering van mijn nieuwe sportage is alweer met 2 weken uitgesteldzou twee weken duren want de fifteen was overal op voorraad dus niet want ik wacht nu al zes weken hoop echt dat dit nu de laatste keer is:!: zijn er meer mensen met dit probleem laat dit dan even weten Ook ik wacht al bijna 14 weken op een standaard Kia Soul. Zou hem op het eind van deze maand krijgen. Heb nog niets gehoord, belachelijk we praten hier dus over een standaard wagen. En dan te bedenken dat een forum lid van America ons vertelde dat er bij hem een nieuwe Kia dealer komt. Die nog voordat hij de zaak geopend heeft en het personeel nog moet werven al 10 Kia Souls heeft staan voor de verkoop. Mensen we praten hier over een aankomende dealer nog niet eens over de dealers. Daar is het, zien......bevalt hij, betalen, kopen en wegrijden. In Nederland krijgen de managers het schijnbaar niet klaar om een roulatiesysteem te bedenken aangepast aan de gemiddelde vraag. Het lukt hier nog niet eens om met een verschuivende maand te werken. Alle bestellingen vanuit geheel Nederland komen samen bij de hoofdimporteur (eerste maand) laten we zeggen op het eind van de maand. Dan is de eerste maand een (voor de besteller en de dealer verloren maand) Maar de tweede maand weet de leverancier (KIA) wat hij leveren moet naar Nederland. Laten we zeggen in de derde maand. Hij heeft immers de bestelling binnen van de importeur over de eerste maand. Lukt ze zelfs nog niet eens om met 2 verschuivende maanden te werken. Ze hebben schijnbaar nog niet eens een buffer voor Nederland. Als dit forum het wil kan ik jullie een overzicht geven. Hoe een importeur met laten we de Soul als voorbeeld nemen om zou moeten gaan. Denk hierbij aan 11 kleuren 4 standaard uitvoeringen een kanaal (importeur). Gemiddelde omlooptijd (de tijd die een product nodig heeft om van bestelling tot aflevering te komen). Reistijd (de tijd die het product nodig heeft om in dit geval van Korea naar hier te komen). Voor nu de groetjes, Relena Quote
hans2601 Geplaatst 26 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2009 Heel erg vreemd hoor. Heb je hem bij lokale dealer in Leiderdorp besteld?? Die staat ook op lijstje van dealer af zijn...... En over twee weken is ook precies de rechtzaak daarover.... Of een toevallige samenloop of heeft het er toch mee te maken? heb hem niet bij de kia in leiderdorp was daar wel geweest en een vergelijkingsprijs opgevraagd in alphen bleek dat zij samen afspraken hadden gemaakt wilde die verkoper dat ik hem speciaal in leiderdorp ging kopen.beetje raar vond ik en de inruil was ook al bizar laag nu heb ik m ergens anders besteld veel betere inruil bijna het dubbele alleen duurt nu wel al een week of zeven groetjes hans2601 Quote
Kia Fan Geplaatst 26 Augustus, 2009 Geplaatst 26 Augustus, 2009 Volgens wel ingelichte bron haalt leiderdorp nu zijn auto's in alphen.... omdat leiderdorp geen dealer meer is. Maar heb je hem toevallig bij een dealer besteld die nu geen dealer meer is of niet... Misschien ligt het dan daaraan. Quote
Relena Geplaatst 30 Augustus, 2009 Geplaatst 30 Augustus, 2009 (aangepast) Heb met mijn dealer en ook met Kia importeur Nederland gebeld. Deze duidelijk laten merken dat ik niet tevreden ben, met de manier waarop de levering loopt. We spreken hier over een standaard wagen die maar een motor uitvoering heeft. Namelijk de 1,6 liter benzine. Het enige wat verandert is de kleur en een van de 4...X en. In deze wereld van moderne communicatie middelen, moest het toch mogelijk zijn in mijn ogen. Om de bestelde wagen te traceren door b.v. het chassisnummer. Dit hebben ze inderdaad gedaan, heb nu eindelijk iets binnen gekregen. Het chassisnumer, en dat er een boot met mijn wagen erop 16 september arriveert. Zodat wij eind september begin oktober eindelijk onze Soul kunnen afhalen. Laten wij het hopen ben er nu iets meer van overtuigd dan voorheen. Groetjes, Relena 30 Augustus, 2009 aangepast door Relena Quote
phoenix_jeroen Geplaatst 8 September, 2009 Geplaatst 8 September, 2009 Wat naar als het allemaal zo loopt, ik heb een Kia Pro_Cee'd besteld. Maar ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Ik hoop alleen niet dat ik hetzelfde als jullie mee moet maken, zit ik niet echt op te wachten... jullie trouwens ook niet. Quote
hans2601 Geplaatst 12 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 12 September, 2009 hallo allemaal even een update zijn weer 3 weken verder en ben vandaag weer even langs geweest zou gister binnen zijn maar was er weer niet nu heeft hij beloofd dat de auto maandag binnen is en dat ik vrijdag 18-11-2009 in mijn nieuwe fifteen rijd hou jullie op de hoogte Quote
Alex VB Geplaatst 12 September, 2009 Geplaatst 12 September, 2009 Ik hoop toch dat je 18-09-2009 bedoelt ipv. 18-11-2009. M.a.w. AS. Vrijdag Quote
Relena Geplaatst 12 September, 2009 Geplaatst 12 September, 2009 hallo allemaal even een updatezijn weer 3 weken verder en ben vandaag weer even langs geweest zou gister binnen zijn maar was er weer niet nu heeft hij beloofd dat de auto maandag binnen is en dat ik vrijdag 18-11-2009 in mijn nieuwe fifteen rijd hou jullie op de hoogte Hoop dat je het over 18-09-2009 hebt. Groetjes, Relena Quote
Relena Geplaatst 12 September, 2009 Geplaatst 12 September, 2009 Hoop dat je het over 18-09-2009 hebt.Groetjes, Relena Alex we denken beide hetzelfde. Groetjes, Relena Quote
Relena Geplaatst 12 September, 2009 Geplaatst 12 September, 2009 We zullen voor je duimen dat je de auto dan krijgt. Groetjes, Relena Quote
Alex VB Geplaatst 12 September, 2009 Geplaatst 12 September, 2009 Hopelijk heb je dan je ride. Het is inderdaad k.. om zo lang te moeten wachten. Quote
hans2601 Geplaatst 18 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2009 Hij is binnen !!!!!! vandaag sportage fifteen opgehaald en gelijk wat kilometertjes gereden helemaal te gek. Ik laat snel weten hoe het bevalt. Gr hans 2601 Quote
Relena Geplaatst 18 September, 2009 Geplaatst 18 September, 2009 Hans, wens je heel veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe Kia Sportage. Groetjes, Relena Quote
Smart Geplaatst 18 September, 2009 Geplaatst 18 September, 2009 (aangepast) Hans, heel veel plezier met jouw Sportage. Toen ik in 2006 mijn Hyundai Tucson kocht, was ik ook helemaal de koning te rijk. Hier nog een twee foto's van mijn auto met o.a. 18 inch velgen. (de 2e foto toont mijn nieuwe velgen, omdat de andere onder garantie, slechte blanke lak, vervangen werden). 18 September, 2009 aangepast door Smart Quote
hans2601 Geplaatst 20 September, 2009 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2009 Hans, heel veel plezier met jouw Sportage. Toen ik in 2006 mijn Hyundai Tucson kocht, was ik ook helemaal de koning te rijk. Hier nog een twee foto's van mijn auto met o.a. 18 inch velgen. (de 2e foto toont mijn nieuwe velgen, omdat de andere onder garantie, slechte blanke lak, vervangen werden). ziet er goed uit met die velgen ik wil ook anderen maar dat komt volgend jaar wel!! Quote
Smart Geplaatst 21 September, 2009 Geplaatst 21 September, 2009 Hallo Hans, Alles op z'n tijd. Ik heb de velgen ook een aantal maanden later gekocht. Je kunt het geld maar Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.