Pieter80 Geplaatst 8 Februari, 2021 Geplaatst 8 Februari, 2021 BInnenkort ga ik een aftermarkt radio installeren in mijn kia rio uit 2013. Deze heeft een achteruitrij camera en parkeersensoren. De camera zal ik vervangen, aangezien het beeld niet al te best is. Nu zou ik de parkeersensoren ook graag werkend krijgen op de aftermarket radio. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb bijgevoegd schema gevonden uit een ander topic (rechter variant op de foto), maar de aansluitingen voor de parking distance control (PDC) zie ik hier helaas niet terug. Weet iemand of PDC buiten de originele radio om werkt of hoe je dit werkend zou krijgen? Quote
David3295 Geplaatst 9 Februari, 2021 Geplaatst 9 Februari, 2021 De piepjes die je hoort van de parkeersensoren komen niet uit de originele radio. Dit komt volgens mij uit hetzelfde speakertje die ook je waarschuwingsgeluiden verzorgt (gordel omdoen, gladheid, service beurt etc.). De radio kan je dus gewoon vervangen en de parkeersensoren blijven werken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.