Jump to content

David3295

Leden
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

0 Neutraal

About David3295

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Dordrecht
  • Werk
    Besturingstechnicus voor noodstroominstallaties
  • Auto
    Kia Rio Super Pack 1.2 CVVT (2012)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb onlangs mijn koppeling en drukgroep laten vervangen. Bleek dat er wat brandplekken op zaten. Het gevoel is beter geworden, maar blijft een lastig geval. Wat ik merk is dat het toerental al heel gauw daalt als je de koppeling op laat komen, zonder dat je dat goed hoort. Vaak ben ik dan al te laat met gas bij geven.
  2. Volgens mij is dit de elektromagnetische koppeling van de aircopomp. Luister eens of er verschil in zit als de airco aan of uit staat.
  3. Ja! Ik wel hoor
  4. Ik krijg geen antwoord meer van ze. Ik heb ondertussen het kapje van de lampjes afgehaald en het kapje vast gemaakt in het radio frame. De lampjes hangen er nu nog steeds los achter...
  5. Klopt, ik heb daarvoor gekozen omdat de bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar is en ik niet zeker wist of de subwoofer daarmee in de knel kwam. Misschien dat het wel past hoor, dat zou je even moeten passen.
  6. Dat is inderdaad een minpuntje waar ik ook nog steeds iets aan wil doen. Ergens op de stekker zou de Kia microfoon binnen moeten komen. Ik ben van plan deze los te knippen en alsnog in de Witson te stekkeren. Als ik er binnenkort aan toekom laat ik wel weten welke draad het is.
  7. Heb er geen foto's van helaas. Als het goed is heb je op je witson achterop nog speaker uitgangen die over zijn? Daar kan je de audio stekkers van je woofer inpluggen. De min draad van de woofer moet je aan een massapunt bevestigen, bij mij zit ie volgens mij bij rechtsonder het dashboard kastje. De positieve draad verbind je aan je zekering bypass waar ik het eerder over had. Als het goed is heb je ook een losse blauwe draad, hier gaat een geschakelde plus aan (zodat de unit alleen aan staat als het contact aan staat). Deze heb ik aan de plus van de sigarettenaansteker geknoopt. Mocht je er niet uitkomen, plaats dan even foto's van de woofer en interieur, dan teken ik met paint wel hoe het bij mij is aangesloten.
  8. Hangt af van het maximale ampèrage. Mijn unit trekt hooguit 15 ampère dus 2,5mm^2 draad is goed genoeg.
  9. Ja, in de instellingen van Android staat dat het 10 is. En zelfs al is het Android 9, het doet wat het moet doen toch? De stuurwiel bediening werkt zelfs beter dan eerst. In de instellingen kan je aan elke knop zelf een functie toewijzen (Met uitzondering van de cruise control en trip computer natuurlijk). Bij de originele Kia radio kon ik niet volgend en vorig nummer bedienen over bluetooth, dat kan bij deze radio wel.
  10. @Jeffrey Ricardo Wat je op de foto ziet is het kapje wat op het originele lampje zit, daarachter zit niks. Ik wacht nog steeds op een oplossing van witson. Op de radio staat android 10, de google playstore staat er gewoon op, dus alles wat jij op je telefoon kan downloaden uit de store, kan in principe ook op de radio geinstalleerd worden!
  11. Eventueel kan je ook je telefoon aansluiten met een USB kabel en kan je dan je scherm casten, mocht je dat fijner vinden
  12. @Jeffrey Ricardo verwacht niet dat het zo snel werkt als een systeem dat door een autofabrikant zelf wordt gemaakt. Als ik het contact aanzet duurt het een halve minuut voordat het beginscherm te zien is en mijn telefoon verbonden is. Voordat de navigatie echter goed vloeiend bedienbaar is ben je alweer twee minuten verder. Heb echter wel de navigatieapp die erbij geleverd wordt eraf gegooid en Google Maps erop gezet met offline kaarten. Taal is inderdaad in te stellen naar Nederlands, Bluetooth werkt prima. Klopt het dat jij geen start/stop knop hebt? Dan wordt er een kapje bijgeleverd om het gat af te dichten. Weet verder niet of er nog andere inbouwradio's in omloop zijn die het gat niet hebben.
  13. Google even op zekering by-pass, deze heb ik in een ongebruikte groep linksonder het stuur geprikt. Bij mij was dat de groep voor stoelverwarming, ik heb die optie niet. Kijk even op het afdekkapje van de zekeringenhouder, daar zit een sticker met een schema welke zekering waarvoor bestemd is. Grote kans dat er een optie bij zit die je niet hebt, maar waar wel een zekering in zit. Vervolgens aan de by-pass een zekering houdertje bevestigen en afzekeren op het gewenste Ampèrage. De draad heb ik daarna achter de panelen weggewerkt in de deurpost, daarna onder de vloerbedekking door oversteken naar je stoel. Als het goed is zit er al een gat in de vloerbedekking waar je die doorheen kan halen.
  14. Heb dit toevallig ook twee weken geleden moeten doen, het zit inderdaad stroef vast. Met beleid losdraaien, het is geen schroefdraad maar een palletje dat erachter haakt.
  15. Dit model heb ik niet eerder gezien. Qua specificaties lijkt de Witson beter, die kan ik je zeker aanraden. Zelf heb ik twee weken terug een Witson systeem ingebouwd (https://www.alibaba.com/product-detail/WITSON-Quad-Core-Android-10-Car_62024981373.html), ik had er mijn twijfels bij maar de unit was echt plug and play! Functioneert prima en ben er erg tevreden mee. Enige minpuntje dat ik tegen ben gekomen is dat het lampje van de gordels en airbag niet in het paneel past. Ik heb het meegeleverde kapje maar laten zitten omdat een gat in het dashboard ook niet geweldig eruit ziet. ik heb deze week daar contact over gehad en ze zouden met een oplossing komen... We gaan het zien.
×
×
  • Create New...