Ton Post Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 ik heb een pride uit 2000 met een 1.3 injectie. Als de motor wat warmer wordt en hij loopt stationair dan valt het toerental naar beneden en dan pakt hij opeens weer op. dit gebeurt heel onregelmatig, maar wel voortdurend. ook als je op snelheid draait maar niet met te veel toeren dan heeft hij ook dat hij af en toe in elkaar zakt. Voor de rest reageert de motor fantastisch en loopt hij als een naaimachine. Ik heb al vernieuwd: lambda sensor (enkeldraads), temperatuursensor (aan de achterkant links bij de injectoren), luchtsensor (in de vierkante doos links), luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor. Het blok heeft nu 68000km gelopen. Ook diverse slangetjes naar sensoren (deze lekten en zogen valse lucht). Is er iemand die nog een helder idee heeft wat er loos kan zijn?? Ik wil het zo graag weg hebben, dan is het weer een fantastiche auto. Quote
16_v Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 heb je de stappenmotor al vervangen want die geen ook wel eens kapot bij pride. Quote
ProudKiaDriver-NL Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 (edited) ik heb een pride uit 2000 met een 1.3 injectie.Als de motor wat warmer wordt en hij loopt stationair dan valt het toerental naar beneden en dan pakt hij opeens weer op. dit gebeurt heel onregelmatig, maar wel voortdurend. ook als je op snelheid draait maar niet met te veel toeren dan heeft hij ook dat hij af en toe in elkaar zakt. Voor de rest reageert de motor fantastisch en loopt hij als een naaimachine. Ik heb al vernieuwd: lambda sensor (enkeldraads), temperatuursensor (aan de achterkant links bij de injectoren), luchtsensor (in de vierkante doos links), luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor. Het blok heeft nu 68000km gelopen. Ook diverse slangetjes naar sensoren (deze lekten en zogen valse lucht). Is er iemand die nog een helder idee heeft wat er loos kan zijn?? Ik wil het zo graag weg hebben, dan is het weer een fantastiche auto. Hallo Ton, Ik heb een '99 Pride Wagon Automaat 1.3i met hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing gevonden? Ik heb alle bougiekabels doorgemeten (waarden tussen de 6.8 kOhm en 9.8 kOhm, afhankelijk van welke cylinder), verdeelkap & rotor vernieuwd, bougies, etc. Zoverre geen resultaat. Speciaal op stationair toerental en ook bepaalde toerentalgebieden. Heb alle bedenkbare vacuumslangen losgehad en verschillende waren behoorlijk slecht, stukken afgeknipt en opnieuw aangesloten. Tot zoverre nog geen positief resultaat. Het probleem doet zich met name voor tussen stationair toerental en zo'n 2500/3000 RPM. Vandaag op de snelweg even 140 km/h en rond de 4100 RPM geeft de toerenteller ook variaties aan. Ik probeer nu nog 1 truc, op een volle tank Euro95 heb ik 1 liter spiritus (85% Ethanol) gemengd. De ethanol verbind zich aan water, kansje dat ik slechte benzine heb getankt (net vorige week volgetankt en kort daarna begonnen de problemen) mvg Edited October 8, 2009 by ProudKiaDriver-NL aanvullende info Quote
Recommended Posts