Jump to content

Chiptunen, de moeite waard?

MvG

De Tuscon gaat na de facelift wel erg op een Sportage lijken...  

96 members have voted

1. 1. De Tuscon gaat na de facelift wel erg op een Sportage lijken...

• Ja
      0
    • Nee
      0
    • Ja, maar alleen de velgen

Recommended Posts

Heeft er al iemand ervaring met het chiptunen van zijn KIA Sportage? Wat ik ervan begrepen heb zorgt dit voor meer vermogen (pk) waardoor je een lager toerental (rpm) bij dezelfde snelheid bewerkstelligt.

Oftewel bijv. 100km/u rijden met 3.000 toeren (voor tunen) of 100 km/u rijden met 2.700 toeren (na tunen). Klopt deze denkwijze of komt er meer bij kijken? Voordeel hiervan is namelijk een lager benzineverbuik! En dat is momenteel vrij fors dus als je dit relatief eenvoudiger naar beneden kunt brengen is dit alleen maar positief toch??!!! :D

Wordt dit ook door je KIA dealer gedaan, i.v.m. garantiebepalingen e.d. Ik wil hierdoor niet de kans lopen om deze garantie kwijt te raken dus moet het ook 'goedgekeurd' zijn door KIA zelf. Anders als er iets gebeurt ben je mooi de pineut... :roll:

Heb bij de Sorento ook al even naar dit onderwerp gekeken, ik heb trouwens een Adventure 2.0 liter. Benzinemotor dus en geen diesel, ik weet niet of dit nog verschil maakt. :?

O ja hoeveel kost dit ongeveer? Ook leuk om te weten, toch! :o

Ervaringen hiermee hoor ik graag!

Groet,

Marcus

• 2 weeks later...

ik denk niet dat de kia-dealer het zal doen,en als hij het al zou doen zal het 3x zo duur zijn als een tunings bedrijf.

En je moet niet vergeten dat als je auto "getuned" is,je meestal ron98 moet tanken in plaats van ron95.

Groeten H.J.Voss

ik had er ook nooit bij stil gestaan,maar het bedrijf waar ik mijn vorige auto had getuned vertelde het mij toen.

ach en 1 op 10/11 valt toch wel mee.

de vorige auto liep 1 op 6 en met flink door trappen 1 op 3 :shock: (subaru impreza).

dus ik ben allang blij met deze cijfers.

1op 3!! :shock: Hahahaha! om de 200 km bij de pomp dan...

valt die Sportage wel mee :lol:

Tunen houdt nu ook op voor mij, geen optie meer, Heb ook nl. mijn dealer gebeld en die deden het niet. Is voor een bezinemoter 2.0 liter ook minder nodig (minder nut) dan een V6 of een diesel. Dealer gaf aan dat het met name om de trekkracht ging, bijv. met caravan in de bergen..

Tsja ik heb geeneens een trekhaak dus dat schiet ook niet op! :lol:

Groet,

Mario