Psycho Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Nav de gewijzigde dashboard van de Cee'd en de Pro_cee'd is het nog niet mogelijk om toestellen van Pioneer in je auto in te laten bouwen. De aansluitigen en bevestigingen zijn geen probleem alleen de plek waar het ingebouwd zou worden is te groot voor een Navgate (...en waarschijnlijk ook voor andere merken). Men is vanuit de fabriek bezig om er een plaatje voor te maken waardoor het wel zou passen zonder dat je rondom je systeem lelijke openingen krijgt. Ik heb me laten vertellen dat eind oktober deze plaatjes op de markt zullen komen....dat wordt dus tot die tijd nog mijn oude tom-tom gebruiken. Dit ter info voor mensen die systemen willen aanschaffen. Quote
Dutchdragon Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Nav de gewijzigde dashboard van de Cee'd en de Pro_cee'd is het nog niet mogelijk om toestellen van Pioneer in je auto in te laten bouwen.De aansluitigen en bevestigingen zijn geen probleem alleen de plek waar het ingebouwd zou worden is te groot voor een Navgate (...en waarschijnlijk ook voor andere merken). Men is vanuit de fabriek bezig om er een plaatje voor te maken waardoor het wel zou passen zonder dat je rondom je systeem lelijke openingen krijgt. Ik heb me laten vertellen dat eind oktober deze plaatjes op de markt zullen komen....dat wordt dus tot die tijd nog mijn oude tom-tom gebruiken. Dit ter info voor mensen die systemen willen aanschaffen. Ik had een pioneer in me sportage zitten zaten zijplaatjes bij, helaas na ong. 6 maanden eruit gejat en dashboard gesloopt. Quote
Psycho Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Tja....vervelend en errug triest dat zulke dingen moeten gebeuren ! Vind dat zulke mensen met hun poten van andermans spullen moeten afblijven. Het maakt eigenlijk niet veel uit wat voor systeem je in je voertuig hebt of op wat voor een manier het bevestigd is....als die sukkels het zien en het echt willen hebben komen ze hoe dan ook in je voertuig met als resultaat; weg spullen en hou je heel veel schade aan over. Wat te denken over de romp slomp van de verzekering, bellen, brieven schrijven, alles opsturen, pfffft ! Quote
Peterrrrr Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Wat mij betreft zou KIA eens met een fatsoenlijke navi af fabriek mogen komen. Scheelt een hoop diefstal en werkt vaak nog fijner ook ! Quote
Flatron7000 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Zijn dit dan nog geen "navi af" hier in de cee'd en de venga? Quote
Smart Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Ach, dat een navi af fabriek gemonteerd is, zegt niets over de handelswijze van deze figuren. Ook vaste systemen worden tegenwoordig gejat. Gelukkig, nou ja gelukkig, alleen nog maar bij de duurdere modellen, omdat daar blijkbaar meer handel in zit. In mijn omgeving zijn bij een drietal autobedrijven van diverse auto's de stuurairbags gestolen. Dat zijn nou ook geen zaken die iemand normaliter zou jatten. Er moet dus een duidelijke afzetmarkt zijn en dan wordt er gewoon in opdracht gestolen. Afzagen die handjes....... Quote
Psycho Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 (edited) Hahahah ja, aan hun polsen vastbinden aan die trekhaak van de Pro Maar idd het maakt niet uit wat voor een systeem je in je auto hebt of het nou een Pioneer is of uit fabriek als ze het eenmaal willen.... Collega van me heeft een Skoda, ook een nav uit fabriek vandaan ingebouwd, maar die is dr wel uitgehaald. Alles gesloopt, kabels doorgeknipt ed. Het betrof wel een leaseauto maar toch, het blijft vervelend ! Edited October 8, 2009 by Psycho Quote
Smart Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 (edited) Ja, met een Skoda vraag je er ook om. Het blijft een zeldzame auto...... En wat zeldzaam is, heeft een bepaalde waarde in het economisch verkeer. Maaruhh, het zijn zeer mooi gebouwde auto's. Heel degelijk en strak afgewerkt maar helaas nog steeds miskent. Wat mij weerhoudt om een Skoda te kopen is niet de naam, maar de foeilelijke grill met verschrikkelijk lelijk logo. Ik lees trouwens net op Nu.nl dat Kia binnen twee jaar met een Audi TT concurrent gaat komen. Ja, Kia gaat zijn doelstellingen aanscherpen, zeker nu China aan de poort begint te kloppen van Autoland. http://www.nu.nl/auto/2097825/kia-komt-binnen-twee-jaar-met-audi-tt-concurrent.html Edited October 8, 2009 by Smart Quote
Peterrrrr Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Zijn dit dan nog geen "navi af" hier in de cee'd en de venga? Deze zijn hier nog niet te leveren hoor ! Quote
Smart Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 @Peterrrr 'Deze zijn hier nog niet leveren hoor!' Nee, dat klopt, maar als het goed is kan dat vanaf december 2009 wel! Jij houdt ons toch wel op de hoogte? Quote
Relena Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Is er voor de Kia Soul ook eentje in de planning? Ben natuurlijk direct ge Quote
Flatron7000 Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 THX peter5R Ik dacht het al. Misschien in de venga: The most striking of these options is the all-glass panoramic sunroof. This two-piece tilt Quote
Smart Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 (edited) Hallo Flatron7000, Voor de Venga worden straks nog veel meer accessoires leverbaar, zoals elec. inklapbare spiegels, klapsleutel, kleuren achteruitrijcamera in de binnenspiegel, keyless entry, cruise control met speed limiter(!), iPod/USB aansluiting, verschuifbare achterbank, start/stopsysteem ISG op alle uitvoeringen, verstelbare bodem achterin, keuze uit 15 tot 17 inch lichtmetaal, armsteun, gedeeltelijk leren bekleding, banden spanningsmonitor, enz., enz. Eigenlijk ongekend in z'n klasse. Ik heb een hele waslijst in een andere discussie over de Venga op dit forum gepost, inclusief foto's. Het enige wat ontbreekt aan de Venga, maar dat vind ik, is een downsize motor, zoals VW die heeft. Bijv. de 1.2/1.4 TSi motoren met turbo en/of compressor. Dat rijdt zalig en bespaart ook aanzienlijk brandstof, terwijl je er gewoon een caravan erachter kunt hangen, geen probleem! Edited October 9, 2009 by Smart Quote
Peterrrrr Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Ben bang dat deze alleen vanaf de X-clusive leverbaar zal zijn op de meeste modellen. Is bij veel merken zo, vind dat vaak wel een gemis maar goed.. Quote
Smart Posted October 11, 2009 Posted October 11, 2009 Hallo Peterrrr (voldoende r'en?), Oh, maar dat had ik wel begrepen hoor! Ik denk dat met bovenstaande opties/accessoires de prijs aardig richting Quote
Peterrrrr Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Beetje jammer Smart, mis 1 'R' Ik verwacht de Venga Quote
Smart Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 (edited) Beetje jammer Smart, mis 1 'R' Ik verwacht de Venga Edited October 12, 2009 by Smart Quote
Recommended Posts