Jeroen123 Geplaatst 25 Januari, 2023 Geplaatst 25 Januari, 2023 Hallo allemaal, ik ben in bezit van een Kia rio uit 2019 1.0 tgdi. nu heb ik last van een hikkende/schokkende motor als ik lage snelheid rijdt met lage toeren wel constante snelheid. dan begint de auto heel erg te hikken/schokken. Ook heb ik 2 keer een motorlampje gehad, eerste keer opgeslagen fout op overslande ontsteking op cilinder 2 en 3. 2e keer motor lampje geen opgeslagen fouten!! iemand hier die dit bekent voor komt? met vriendelijke groet Jeroen Quote
Irene1991 Geplaatst 29 Februari, 2024 Geplaatst 29 Februari, 2024 Hi Jeroen, met mijn Kia Rio 1.0 TDGI, 60.000 km, uit 2018 ervaar ik dezelfde klachten. Ik heb de auto sinds oktober 2023. Eerste 2 maanden prima gereden, maar in december begon het haperen. Brandstofverbruik is veel hoger en ook motorlampje paar keer aangegaan. Dealer heeft geen storingen kunnen vinden bij uitlezen. Auto is inmiddels drie keer ter reparatie gewest. Dealer heeft bougies vervangen, kleppen gereinigd en nu de motor gereinigd. Nadat kleppen waren gereinigd, heeft de auto 8 dagen zonder haperen gereden, daarna begon het weer. Vandaag is de motor gereinigd, maar auto rijdt nog steeds niet soepel. Voel nog steeds schokken, met name in de lage toeren. Ben benieuwd of er bij jou een oplossing is gevonden op het probleem! Quote
motorfanatic Geplaatst 29 Februari, 2024 Geplaatst 29 Februari, 2024 Ik zou zeggen, probeer wat hoger in de toeren te rijden, dan heeft de motor het wat makkelijker, het rijdt allemaal wat soepeler, ja, het verbruikt iets meer! Maar het rijdt veel prettiger! En een goede kwaliteit benzine is ook niet verkeerd! Rijd zelf in een Kia Rio 1.0 TDGI uit 2018. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.