Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb medio juli 2022 een Kia EV6 Plus besteld in, jawel gewaagd, Moonscape Matte. 
Deze is tot dusver nog niet geleverd, dealer en importeur kunnen/willen geen uitspraak doen over de gemiddelde levertijd. 

Wie heeft zijn EV6 net geleverd gekregen, en wanneer is die besteld? Of wie weet überhaupt meer van de levertijden. 
De levering was oorspronkelijk gepland in maart, maar nu staat de auto nog steeds “in order” , d.w.z nog niét geproduceerd, laat staan verscheept. 

Geplaatst

Hetzelfde verhaal bij mij! Ik had in Mar 22 ook deze auto besteld en tot nu toe geen informatie over de levering! Echt bizarre dus twee weken geleden naar Tesla gegaan en ja hoor, m’n model Y long range staat nu voor m’n deur!

Geplaatst

Hallo, dank voor de reactie, maar als jij hem in Maart hebt besteld, en nog steeds niet de Kua geleverd hebt gekregen, en moest uitwijken naar Tesla vrees ik dat die van mij voorlopig nog niet komt. Had jij ook Moonscape Matte besteld? 

• 4 weken later...
Geplaatst

Hier ook EV6 Advanced Plus Interstellar Grey. Besteld begin juni 22. Oorspronkelijke prognose was eind juni 23 leveren. 

Inmiddels heb ik een paar keer een update gehad:

december 22: levering medio maart 23

januari 23: levering medio april 23

februari 23: levering medio juni 23

Nu weer afwachten….

• 4 weken later...
Geplaatst

Vorig jaar April 2022 moonscape matte besteld, laatste update is nu eind mei 2023. Heb zo'n gevoel dat ik begin mei weer een mail krijg dat het helaas later wordt... zucht

Geplaatst (aangepast)

Ik heb in oktober '22 de Kia EV6 GT-Line 77,4kwh RWD in Moonscape Matte besteld en toen wisten ze me te vertellen dat ik rekening moest houden met 11-12mnd levertijd. Normaliter varen de schepen van EUKOR uit Korea er zo'n 8 weken op inclusief verschillende portcalls voordat ze Rotterdam (C.Ro) aan doen. Daar wordt de auto dealerklaar gemaakt en kan deze binnen 4 dagen bij de dealer zijn. Bij de dealer is het afhankelijk van zijn planning hoe lang zij er over doen om de auto uit te leveren.

aangepast door Ronald Jongeling
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb mijn EV6 Plus 77,4kWh runway red, op 20 april 2022 besteld en op 24 maart 2023 op kunnen halen.

Geplaatst

Hallo Hans 01,

Dank voor je reactie. Jouw bericht geeft mij nu wel hoop dat ze beginnen in te lopen op hun orders. Je hebt hem een maand voor mij besteld en nu in maart geleverd. Ik hoop dat die van mij dus nu ook in mei geleverd gaat worden. Ik weet alleen niet in welke kleur jij hem besteld hebt, dat kan ook nog uitmaken schijnt het. De dealer schijnt 4/5 weken tevoren te weten wat her chassis nummer is, die van mij weet dat nog niet. Dus in april verwacht ik hem zeker niet meer. 

Ik wacht nog tot 19 april, voor de melding van het chassisnummer zpdat ik weet dat hij geproduceerd is, zoniet, dan wijk ik misschien uit naar een demo GTline  met een paar duizend km op de teller. 

• 2 weken later...
Geplaatst

Moet jullie allemaal teleurstellen als je ergens maart april 22 een moonscape matte hebt besteld.

mijn GT-line AWD Moonscape matte besteld op 19 april 2022 kan zeker nog een jaar duren. Dealer geeft te kennen dat Kia de productie van de betreffende auto 2 stuks per maand voor heel Europa!!!

Ondanks dat wij reeds een half jaar hebben aangekaart dan maar een zwarte kleur gaan ze nu pas kijken of dit mogelijk is en wat daar de levertijd van zal worden.

Het lijkt wel dat Kia het niet kan schelen als zij klanten kwijtraken.

Een erg teleurgestelde klant.

Geplaatst
Op 25-2-2023 om 11:39, zei Peter1985:

Hier ook EV6 Advanced Plus Interstellar Grey. Besteld begin juni 22. Oorspronkelijke prognose was eind juni 23 leveren. 

Inmiddels heb ik een paar keer een update gehad:

december 22: levering medio maart 23

januari 23: levering medio april 23

februari 23: levering medio juni 23

Nu weer afwachten….

Update: chassisnummer bekend. Auto zou in Nederland aan moeten komen op 15 mei, levering in twee weken. Kan niet wachten :-)

Geplaatst

Hallo Peter, gefeliciteerd man, heel leuk voor je. Maar ik heb intussen 3 weken geleden het bericht van de dealer gekregen dat mijn kleur moonscape matte zeker niet voor het einde van het jaar leverbaar is, dus ik ben uitgeweken naar een demo EV6 GT line van een andere deale in de kleur Aurora Black Pearl. Mooie zwarte kleur, maar ..... haalt niet qua kleur bij de mat zilvergrijze. Het mooie lijnenspel van de auto komt gewoon minder mooi uit.

Ik moet alleen wachten  of de dealer Zeeuw&Zeeuw in Den Haag zo coulant is om toestemming te verlenen om het koopcontract met wederzijds goedvinden te ontbinden. Ik mag hopen van wel omdat de fout niet bij mij lag, maar bij hen èn de auto die ze ter vervanging aanbieden, pas eind juni eventueel voor mij geproduceerd  gaat worden. ( Dus pas levering half augustus begin september)

Vorige week een mail gestuurd, maar hierop een week na dato geen enkele reactie van hen ontvangen. Ik mag hopen dat er deze week toestemming komt. Zo niet dan zet ik er een advocaat op.

Ik houd jullie hier wel op de hoogte, 

Groet Reinier 

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo John, 

ik weet niet of hier algemene “Kia Dealer of Kia Nederland “ afspraken over zijn. Maar dat was bij mij niet zo. Ik zou de waarde krijgen van de auto op het moment van aflevering. 
Aangezien er ook een goede markt is voor tweede hands auto’s heb ik een goede prijs gekregen bij particuliere verkoop. Ik heb 4.500€ meer terug gekregen particulier, dan dat KIA mij zou geven. 
OverigdnsIMG_7013.thumb.jpeg.8e9b1e9021653a34a2fb0796050dbe6f.jpegIMG_7007.thumb.jpeg.8ed2a6d6ed6bd1102fd0e204f6fdc68e.jpeg is mijn probleem uiteindelijk opgelost. Ik heb mij kunnen losmaken van het contract en heb bij een andere dealer een demo EV6 kunnen krijgen, dus op voorraad. Helaas niet in de door mij gewenste kleur ( Moonscape Matte grey) maar in het Aurora Black Pearl met de 3.000 km op de teller, en in een 77kwh AWD GT-line versie met de 325pk Ipv de door mij bestelde 77kw Plus versie RWD. 
men ik moet zeggen het rijdt fantastisch! 
iets moeten inleveren in actieradius, maar ik kan vanuit de Utrechtse Heuvelrug nog op mijn sloffen heen en weer naar Groningen of Antwerpen, en thuis laden, dus ach, who cares.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...