JohnnyBGoode Geplaatst 26 Mei, 2025 Geplaatst 26 Mei, 2025 Op 24-3-2025 om 10:05, zei JohnnyBGoode: Helaas ook ik heb last van soms uitvallen de carplay. Als ik mijn telefoon inplug dan valt carplay random uit. Soms na 5 minuten, of 10 of langer als je "geluk" hebt. Naar de dealer gegaan. Monteur heeft een uur met me rondgereden. Zul je zien dat de verbinding toen niet weg viel. Onverrichter zake weer naar huis gereden, en ja hoor, de verbinding viel uit. Op de display de bekende melding on een goede USB kabel aan te sluiten. Direct omgedraaid (gelukkig bleef de melding in beeld). Na overleg met KIA-Nederland werd de oplossing dat de USB-poort vervangen moest worden. Ook wederom geen resultaat. Daarna opnieuw overleg met Kia-Nederland werd de gehele display-unit vervangen. Resultaat: al na een dag valt de verbinding weg, reset het scherm zich soms. Dealer is toe nu toe zeer behulpzaam geweest. Met schaamrood op de kaken moet ik nu bekennen dat de storing niet door de auto werd veroorzaakt maar door mijn telefoon. Na overleg met de dealer verschillende mobiels uitgeprobeerd. Alleen bij mijn telefoon treedt de storing op (waarom is mij nog een raadsel) bij andere toestellen tot nu toe nog niet. Heb mijn excuses, waardering en complimenten gegeven aan de dealer. Wilde dit toch met jullie delen. Op 3-5-2025 om 16:50, zei JohnnyBGoode: ook deze operatie geen effect gehad. Na ongeveer een week kwam dezelfde klacht (random uitvallen van carplay) weer terug. Nu gaat de dealer wederom contact opnemen met KIA-Nederland. Ik heb ze gewezen op de berichten op dit forum. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.