Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Laadklep opent slecht en kabel komt niet los

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

Ik zit met twee (ik denk gerelateerde?) problemen, en kan vooralsnog nergens een oplossing vinden.

Sinds een maand of 2 gaat de laadklep regelmatig slecht open, en laat de laadkabel ook regelmatig moeizaam los. 

Te beginnen met de laadklep: Op willekeurige momenten (dus niet afhankelijk van temperatuur oid) gaat de laadklep niet open. Ik las dat er een tijdje terug een software-update is geweest, en dat je (soms) de auto nogmaals met de sleutel moet ontgrendelen (ondanks dat hij al open is), waar dit voorheen niet het geval was. Maar zelfs via die manier lukt het soms niet, ik kan dan wel een kwartier bezig zijn en dan doet 'ie het ineens wel weer. Ik heb ik meerdere topics gelezen dat dit aan het scharnier kan liggen, maar áls hij eenmaal open gaat, gaat dit wel gewoon soepel. Het gekke is dus dat het de ene keer wel gewoon werkt, en de andere keer niet.

Datzelfde geldt voor het loskoppelen van de laadkabel. Voorheen ging deze gewoon meteen los als ik de pas had aangeboden, maar nu regelmatig niet meer. Als ik dan de auto-lock knop aan zet, dan gaat hij wél meteen los, maar deze wil ik niet standaard aan hebben staan aangezien ik altijd openbaar laadt (en de kabel is er al een keer door iemand uit gehaald). 

Het probleem met de kabel is al vervelend, maar daar is dus nog wel een work-around voor (plus de noodontkoppeling onder de motorkap), maar de klep is natuurlijk helemaal irritant. Beide problemen zijn op hetzelfde moment ontstaan, vandaar ook mijn gevoel dat het gerelateerd is. 

Heeft iemand ervaring met dezelfde problemen, en mogelijk een oplossing? Alvast heel erg bedankt!

Groet,

Mark

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...