Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb nu ongeveer 3 weken mijn Kia Sportage 1.6T-GDI automaat uit 2016. De auto rijdt heerlijk echter bij normaal optrekken (dus niet flink gassen) is er even een lichte trilling hoorbaar/voelbaar in de 4e versnelling rond de 42/44 km/h. Het klinkt alsof de auto op dat moment te weinig toeren heeft echter alle andere versnellingen schakelen rond hetzelfde toerental over (rond de 1500 toeren).  Trek ik wat feller op dan is dit nagenoeg niet merkbaar. 
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit “normaal” is? Ik heb nog meer dan 11 mnd garantie en anders ga ik er uiteraard mee terug. 

• Confused 1
Geplaatst

Bij mij precies hetzelfde zoals jij dat omschrijft.

Ik denk dat het door het lagere toerental komt samen met de dubbele koppeling. Misschien dat er op dat moment iets meer slip in de koppeling zit.

• Confused 1
Geplaatst (aangepast)

Ik ga morgen in ieder geval even naar een garage om eea na te laten kijken. Wat jij zegt zou inderdaad kunnen echter ik heb dit eigenlijk alleen in de 4e versnelling bij +/- 42-44 kmh. 

aangepast door Chicco68
  • Confused 1
Geplaatst

Zojuist geweest. Blijkt inderdaad te maken te hebben met het lage toerental in de 4e versnelling waar ik op dat moment in zit. Het zou evt met tuning op te lossen zijn waarbij ze de overgangen wat aanpassen. Maar eens goed nadenken of ik dat er voor over heb of dat ik in het vervolg maar iets “pittiger” optrek… 

• Haha 1
Geplaatst

Heb er ook naar gekeken, in harderwijk zit er 1 die doet het voor ongeveer 400 euro, waar je inderdaad dan ook de bak iets anders kan zetten.

• Thanks 1
  • Confused 1
Geplaatst

Na alle respons gelezen te hebben, vraag ik me af waarom de garage zegt dat je moet laten tunen. Er is een software update voor de versnellingsbak bij de kiadealer, deze zou ik eerst eens laten doen voordat ik zoveel geld ga uitgeven. Deze update hebben ze bij mijn sportage 2016 ook gedaan ,ik had een probleem met schakelen van 3 naar 4 (trillen). Na de update geen problemen meer gehad.

Geplaatst

Het laten tunen was een idee van mezelf en niet van de (onafhankelijke) garage. Weet jij of de update gratis is? Zo nee, enig idee wat de kosten zijn?

• Haha 1
Geplaatst
20 minuten geleden, zei Chicco68:

Het laten tunen was een idee van mezelf en niet van de (onafhankelijke) garage. Weet jij of de update gratis is? Zo nee, enig idee wat de kosten zijn?

Bij de kiadealer had ik het probleem voorgelegd en ze zouden de update gratis doen ,is garantie zeiden ze. Alleen 1 nadeel is voor de garantie dat de wagen wel altijd in onderhoud bij kia moet zijn geweest, dat was bij mij dus wel gedaan. Bel anders even een kiadealer en vraag hiernaar.

Geplaatst

Dan ga ik dat doen, zover ik weet is hij altijd in onderhoud geweest bij een Kia-dealer. Bedankt voor de info!!

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 3-5-2023 om 21:45, zei Chicco68:

Dan ga ik dat doen, zover ik weet is hij altijd in onderhoud geweest bij een Kia-dealer. Bedankt voor de info!!

Graag zou ik van je willen weten of je bij de dealer geweest bent en/of de update gedaan is en geholpen heeft bij jou probleem.

Geplaatst

Nee, nog niet. Ik heb 2 dgn geleden een e-mail gestuurd naar de plaatselijke dealer met mijn probleem en gevraagd of daar een oplossing voor is vanuit Kia. 
Als ik daar een reactie op heb laat ik het weten… 

• Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 24-5-2023 om 18:54, zei Rinus30:

Ik hoor het graag van je.

Heb je het in je mail wel over de update voor de versnellingsbak gesproken ?

Vandaag maar even aangegaan bij de dealer aangezien ik nog steeds geen reactie op mijn e-mail had ontvangen. Was inderdaad een bekend probleem en een update voor. Echter aangezien mijn Kia 7 jaar en 2 maanden oud was niet gratis… Kosten €50 ex btw. Afspraak gemaakt voor 27/6. 

• Haha 1
Geplaatst

Dat is jammer zeg, net 2 maanden uit de garantie. Maar ja, altijd nog stukken goedkoper dan laten tunen wat hoogstwaarschijnlijk niet geholpen zou hebben. Nog veel rijplezier van je Sportage en gr Rinus.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...