GerritN Geplaatst 30 Mei, 2023 Geplaatst 30 Mei, 2023 Goedemorgen Kia fans, Gerrit is mijn naam, kom uit Twente en ben sinds kort in het bezit van een mooie Sportage uit 2011. In mijn auto zit de standaard radio die ik wil vervangen door een dubbeldin met Android auto. Nu is er gewoon te veel te koop op dat gebied. Bij een A merk moet ik een stuurwiel adapter kopen, frame en usb / aux schijnt dan ook niet meer te werken. Kost me rond de 500 euro voor een Pioneer. Een Chinees, Cartronics, Davilon oid…. Is vanaf 239 te koop MET CANBUS. Wat is wijsheid?? Wat werkt goed, welk probleem kom ik tegen? Ik heb veel gezocht maar kom over de Chinese toestellen bijna geen ervaringen tegen… 1 Quote
Randleman Geplaatst 9 Juni, 2023 Geplaatst 9 Juni, 2023 Goedemorgen, Ik werk in verschillende auto's met Chinees spul. Ze hebben erg leuk spul wat op OEM onderdelen lijkt. Tot nu toe werkt dit bij mij erg goed. Als je niet het goedkoopste Chinese spul neemt werkt het prima. 1 Quote
GerritN Geplaatst 11 Juni, 2023 Topic Starter Geplaatst 11 Juni, 2023 Dank je wel voor je reactie. Heb je enig idee of alles via de canbus blijft werken? Stuurwielbediening en usb/aux bedoel ik. gr Gerrit 1 Quote
harmhen Geplaatst 29 Mei, 2024 Geplaatst 29 Mei, 2024 Hoi Gerrit (en evt. andere), Ik ben benieuwd waar je keuze uiteindelijk naar uit is gegaan en of je mij die ook zou aanraden. Ik heb sinds een kleine week ook een Kia Sp 3 met een originele radio-navigatie die niet werkt. (zie foto Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil proberen de radio zelf in te bouwen, maar dan wel in één keer. Echter lees ik dat niet alles systemen passen hierop passen. Alvast enorm bedankt voor je tip/advies Groet Harm Quote
Hermann0707 Geplaatst 29 Mei, 2024 Geplaatst 29 Mei, 2024 Goedemiddag, Ik volg even heb zelf ook een sp3 en wil de radio ook vervangen voor een Android 14 model, er zit nu een Pioneer in Quote
gios Geplaatst 29 Mei, 2024 Geplaatst 29 Mei, 2024 3 uur geleden, zei harmhen: Hoi Gerrit (en evt. andere), Ik ben benieuwd waar je keuze uiteindelijk naar uit is gegaan en of je mij die ook zou aanraden. Ik heb sinds een kleine week ook een Kia Sp 3 met een originele radio-navigatie die niet werkt. (zie foto Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil proberen de radio zelf in te bouwen, maar dan wel in één keer. Echter lees ik dat niet alles systemen passen hierop passen. Alvast enorm bedankt voor je tip/advies Groet Harm Ik weet niet of dit mag , maar ik heb hem gekocht bij Audiovolt super service. Quote
harmhen Geplaatst 29 Mei, 2024 Geplaatst 29 Mei, 2024 42 minuten geleden, zei gios: Ik weet niet of dit mag , maar ik heb hem gekocht bij Audiovolt super service. daar heb ik nu ook contact mee gehad. Ze hebben me er twee geadviseerd Ik raad een van deze 2 opties aan: https://www.audiovolt.nl/product/geschikt-voor-kia-sportage-2010-2016-navigatie-draadloos-car-link-en-android-11-ddr4-octa-core-9-inch/ https://www.audiovolt.nl/product/dab-autoradio-navigatie-voor-kia-sportage-2010-2016-apple-carplay-en-android-dsp-sound-qled-9-inch-arg-900dab/ (spijt me als dit inderdaad niet mag. Laat het me maar weten, zal ik het snel verwijderen) Quote
gios Geplaatst 29 Mei, 2024 Geplaatst 29 Mei, 2024 4 uur geleden, zei harmhen: daar heb ik nu ook contact mee gehad. Ze hebben me er twee geadviseerd Ik raad een van deze 2 opties aan: https://www.audiovolt.nl/product/geschikt-voor-kia-sportage-2010-2016-navigatie-draadloos-car-link-en-android-11-ddr4-octa-core-9-inch/ https://www.audiovolt.nl/product/dab-autoradio-navigatie-voor-kia-sportage-2010-2016-apple-carplay-en-android-dsp-sound-qled-9-inch-arg-900dab/ (spijt me als dit inderdaad niet mag. Laat het me maar weten, zal ik het snel verwijderen) Hoi, De onderste is de meest complete. Je moet je afvragen of je dab wilt , ik luister meestal via carplay en spotyfy Quote
harmhen Geplaatst 9 Juni, 2024 Geplaatst 9 Juni, 2024 gisteren begonnen met aansluiten van de DAB+ autoradio navigatie voor Kia Sportage | Apple Carplay (audiovolt.nl) \ Echter wel wat problemen tegengekomen. De meeste zijn echter opgelost, behalve de (standaard kia) achteruitrijcamera. Ik krijg geen beeld. Heb al heel veel geprobeerd, maar het lukt me niet. Kan iemand me helpen, please? Quote
coolbender Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 Is het ondertussen al gelukt? Ik wil de nav eigenlijk ook vervangen maar zoek me suf naar een geschikt systeem. Ik lees op de site van audiovolt dat je een verloop nodig hebt Quote
harmhen Geplaatst 17 Juni, 2024 Geplaatst 17 Juni, 2024 Hoi, Van het weekend is het me gelukt. Ze sturen alles mee wat je nodig hebt. Echter was het me niet gelukt om de achteruitrij camera van KIA zelf (zat al aangesloten op het voormalige kia systeem) hierop aan te sluiten. Ik kreeg geen beeld, terwijl deze camera hier wel op aangesloten zou moeten kunnen worden. Na in contact te zijn geweest met de bovenstaande winkel stuurde ze me heel snel een nieuw / makkelijkere verloop toe, waardoor het meteen de 1e keer lukte. Wel heb ik nog wat kleine aanpassingen moeten doen, zoals - het gat voor de alarm knop wat ruimer moeten vijlen - het was een hoop werk om de stuurbediening hierop aan te sluiten. Achteraf viel het enorm mee. Je moet het namelijk instellen op het audiosysteem en niet naar KIA zoeken, maar naar Hyundai. Daar staat de sportage onder. - 4 pinnetjes wat korter zagen (was geen werk en stelt niks voor, maar anders is er ruimte voor de gordelmelder en het frontje) Veel succes! Quote
Hermann0707 Geplaatst 17 Juni, 2024 Geplaatst 17 Juni, 2024 Fijn te horen dat het gelukt is, lukt het ook om updaten vanuit play store? Gr, Hermann Quote
Hermann0707 Geplaatst 17 Juni, 2024 Geplaatst 17 Juni, 2024 6 uur geleden, zei harmhen: Hoi, Van het weekend is het me gelukt. Ze sturen alles mee wat je nodig hebt. Echter was het me niet gelukt om de achteruitrij camera van KIA zelf (zat al aangesloten op het voormalige kia systeem) hierop aan te sluiten. Ik kreeg geen beeld, terwijl deze camera hier wel op aangesloten zou moeten kunnen worden. Na in contact te zijn geweest met de bovenstaande winkel stuurde ze me heel snel een nieuw / makkelijkere verloop toe, waardoor het meteen de 1e keer lukte. Wel heb ik nog wat kleine aanpassingen moeten doen, zoals - het gat voor de alarm knop wat ruimer moeten vijlen - het was een hoop werk om de stuurbediening hierop aan te sluiten. Achteraf viel het enorm mee. Je moet het namelijk instellen op het audiosysteem en niet naar KIA zoeken, maar naar Hyundai. Daar staat de sportage onder. - 4 pinnetjes wat korter zagen (was geen werk en stelt niks voor, maar anders is er ruimte voor de gordelmelder en het frontje) Veel succes! Moest je echt het hele dashboard l9s maken? Gr, Hermann Quote
harmhen Geplaatst 17 Juni, 2024 Geplaatst 17 Juni, 2024 29 minuten geleden, zei Hermann0707: Moest je echt het hele dashboard l9s maken? Gr, Hermann Op youtube, staat een filmpje wat ik gebruikt heb. Het stuurgedeelte heb ik ietw minder losgemaakt dan in dit filmpje. Ik kon er nl toch al bij het schroefje wat los moest. Ging ook niet zo makkelijk los Quote
harmhen Geplaatst 17 Juni, 2024 Geplaatst 17 Juni, 2024 3 uur geleden, zei Hermann0707: Fijn te horen dat het gelukt is, lukt het ook om updaten vanuit play store? Gr, Hermann uhm..... geen idee? Wat moet ik updaten? Ik ben geen kenner, maar volgens mij gebruikt het via iplay (Iphone) / aplay (Android) de apps van je telefoon?... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.