SpeedyG Geplaatst 2 Juni, 2023 Geplaatst 2 Juni, 2023 Ik heb voor het eerst een fietsendrager op de trekhaak gezet. Tot mijn verbazing gaan bij het achteruit rijden de parkeersensoren flink tekeer. Ze zien de fietsendrager als een groot gevaar!! Volgens de monteur hoort dit zo, ik heb zelf echter mijn twijfels. Ik ging er van uit dat de auto de sensoren uitschakelt als het merkt dat er iest achter de auto is aangekoppeld. Iemand idee wie er gelijk heeft?? Quote
GerritV Geplaatst 15 Juni, 2023 Geplaatst 15 Juni, 2023 Op 2-6-2023 om 14:41, zei SpeedyG: Ik heb voor het eerst een fietsendrager op de trekhaak gezet. Tot mijn verbazing gaan bij het achteruit rijden de parkeersensoren flink tekeer. Ze zien de fietsendrager als een groot gevaar!! Volgens de monteur hoort dit zo, ik heb zelf echter mijn twijfels. Ik ging er van uit dat de auto de sensoren uitschakelt als het merkt dat er iest achter de auto is aangekoppeld. Iemand idee wie er gelijk heeft?? Ik heb hetzelfde ervaren met mijn ceed sw phev en had ook verwacht dat p;arkeersensoren zouden worden uitgeschakeld als er een stekker (van aanhanger of fietsendrager) in de 13 polige stekkerdoos wordt aangesloten. Ik ben daarom benieuwd naar reacties met ervaringen van anderen. Quote
SpeedyG Geplaatst 30 Juni, 2023 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2023 (aangepast) OK, omdat er geen reacties kwamen ben ik maar eens gaan informeren bij de lokale KIA dealer. Eerste reactie was van "Nee, sensoren worden uitgeschakeld bij aankoppelen van aanhanger/fietsendrager" Echter navraag bij een collega, leerde dat dit bij KIA niet het geval is. Dus na aankoppelen blijven sensoren actief??? Ik leer steeds meer puntjes waarop KIA bezuinigt om minder dure auto's te kunnen maken 30 Juni, 2023 aangepast door SpeedyG Quote
GerritV Geplaatst 16 Juli, 2023 Geplaatst 16 Juli, 2023 Op 30-6-2023 om 13:11, zei SpeedyG: OK, omdat er geen reacties kwamen ben ik maar eens gaan informeren bij de lokale KIA dealer. Eerste reactie was van "Nee, sensoren worden uitgeschakeld bij aankoppelen van aanhanger/fietsendrager" Echter navraag bij een collega, leerde dat dit bij KIA niet het geval is. Dus na aankoppelen blijven sensoren actief??? Ik leer steeds meer puntjes waarop KIA bezuinigt om minder dure auto's te kunnen maken Ik heb het ook nagevraagd bij de lokale KIA dealer hier. Zij vertelden mij dat dat uitschakelen voor mij type auto niet kan. Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar kom in ieder geval niet verder en zal er wel bij neerleggen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.