Ersin_KIA_Sportage Geplaatst 7 Juli, 2023 Geplaatst 7 Juli, 2023 Beste mede leden, Ik rij een sportage 1,6GDI (G4FD) handgeschakeld bj.2013 Sinds ca. 2-3 weken valt mij op dat de auto een zacht fluitend geluid maakt. (vermoedelijk afkomstig van de versnellingsbak /aandrijving.) Fluittoon is alleen te horen bij ramen open en bij lage snelheden. Bij teveel windruis moeilijk waarneembaar. Fluittoon is te horen bij accelereren en constant gasgeven. Bij koppeling indrukken of in zijn vrij valt de fluittoon gelijk weg. Verder geen problemen qua schakelen, vermogen wegvallen, foutmeldingen oid. Iemand hier ervaring mee? Vak garage zegt dat het normaal is en geen kwaad kan. Maar ik ben er nog niet zo zeker van. Gr. Ersin Quote
elmerblues Geplaatst 12 Juli, 2023 Geplaatst 12 Juli, 2023 Bij mij was dit de versnellingsbak. Het werd in de loop der tijd ook steeds erger. Quote
Ersin_KIA_Sportage Geplaatst 22 Juli, 2023 Topic Starter Geplaatst 22 Juli, 2023 Bedankt voor uw reactie. Wat is er precies gedaan bij u aan de bak? Quote
elmerblues Geplaatst 26 Juli, 2023 Geplaatst 26 Juli, 2023 (aangepast) Ik had de fluittoon alleen in de 6e versnelling en onder belasting, dus bijv. bij accelereren. Bij mij viel de fluittoon weg als ik terugschakelde naar zijn 5. De KIA garage heeft toentertijd onder garantie de zesde versnelling vervangen (dus de bak gerepareerd, niet in zijn geheel vervangen). 26 Juli, 2023 aangepast door elmerblues Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.