Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu mijn huidige Seat Leon (lease) moet worden ingeleverd zijn we op zoek naar een vervanger. Nieuw is buiten budget dus op zoek naar een goede occasion. 

Nu is de eerste kleine bij ons op komst en dus allerlei vragen. Of eigenlijk moet ik goed beginnen, ik dacht die kleine is op komst er moet een station komen. Anders past het nooit. Echter is de voorkeur van mijn vriendin (en mij ook wel) niet het model van de station maar liever een wat hoger model. Weinig verbruik graag en dus kom je uit bij een Niro.

Erg goede proefrit mee gehad, die auto straalt luxe uit van buiten en binnen en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Om even wat extra informatie te geven, de Corolla waarin ik reed was goed om in te rijden maar interieur vrij deprimerend.

De enige zorg die ik nu heb, past alles. Ben dus al wel thuis geweest en kinderwagen past prima, maar daarnaast spullen kwijt wordt al een zorg. Zijn er ervaringsdeskundigen in de wereld van Niro met daarna gezinsuitbreiding.

Laatste vraag over de Niro, waar we naar kijken is een 2020 model. De garantie onderhoudsbeurten zijn de kosten daar volledig van bekend? Zag op een Engelse site dat jaar 4 rond de € 1000 kost? Maar kan geen Nederlandse bron vinden.

Excuus voor vragen die wellicht vaak zijn gesteld. Maar kon het niet eenvoudig vinden in een recent topic

Geplaatst (aangepast)

Er is 7 jaar garantie op een nieuwe, of als alle onderhouds stempels aanwezig zijn bij een 2 jaar oude occasion voor de rest van die periode. die 1000 kan wel kloppen met 2 kleine en een grote beurt. : kleine beurt is rond de 290 euro, grote afhankelijk wat er aan materiaal gebruikt wordt. Sportage model is iets groter .... en ook duurder LoL.

aangepast door fiddler
Geplaatst

Ja de Sportage is geen optie, veel te duur wat dat betreft. Keuze zit nu tussen sw en Niro. Niro heeft voordelen van zuiniger rijden, hoge wagen, sw voornamelijk ruimte gewin.

Blijft lastig 

Geplaatst

Tsja, is denk ik lastig te beantwoorden. Ik ken mensen diie een VW passat station hadden en klaagden over te weinig ruimte, en mensen die met een gezin van 4 probleemloos in een twingo stapten, inclusief spullen voor een overnachting ;-).

Als je een station gewend bent is de Niro niet echt ruim in de kofferbak, op de achterbank heb je wel meer dan gemiddeld (been) ruimte naar mijn idee.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben juist een Niro gekocht toen er een tweede bij kwam. Ik ben zelf 2 meter lang dus ruimte was wel een dingetje. 

na alles afgewogen te hebben kwam voor ons De Niro als beste uit de test. Voldoende ruimte achter mij, mijn zoontje van 4 kan prima zitten achter mij zonder de stoel te raken, kinderwagen pas prima achterin.

we zijn zelfs met De Niro op vakantie geweest, tot de nok toe vol, inclusief dakkoffer en zonder problemen in de Oostenrijkse bergen gereden. Ik ben louter positief over De Niro als gezinsauto. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...