Jump to content

Katalysator kapot (Kia)


Recommended Posts

De 2.4 motor van de Sorento is eigenlijk te licht voor een auto van dit caliber. Om de auto een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee te laten gaan zit de motor eigenlijk continue op volle belasting te werken. De grootste veroorzaker van olieverbuik bij de Sorento 2.4 zijn de zuigerveren, soms ook de kleprubbers zoals CARS&MOTORS al aangaf. Om dit probleem op te lossen zul je dus de motor gedeeltelijk of geheel moeten reviseren. Er zijn geen lapmiddeltjes voor. En inderdaad, bij 83000 kilometer, is dit helaas geen unicum bij dit type Sorento. Ik heb al enkele onderblokken compleet kunnen vervangen hiervoor. Succes...

Lees meer...

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...