Diangelowzz Posted September 3 Share Posted September 3 (edited) Hallo, We hebben onze Ceed 1.5tGDi ongeveer een jaar en een half en veel kilometers heeft hij nog niet. Vandaag kregen we tijdens een recht stuk autosnelweg een foutmelding van het motormanagement. Na herstarten en ook een rit van 30min autosnelweg blijft dit branden. Dit is de tweede foutmelding die blijft terugkeren. De ander foutmelding die we sinds het begin kregen is dat de veiligheidssystemen vooraan uitgeschakeld worden. Deze foutmelding is heel voorspelbaar: indien je iets te stevig optrekt en daarbij de 4000 toeren benadert, hoor je eerst 'lucht blazen' (niet in de auto, maar in de motor - turbo?) en daarna komt de foutmelding. Deze wagen zou in principe in 8.6 sec van 0-100kmu moeten kunnen: no way met de onze, gaat veel langzamer (nog niet getimed, maar zelfs bij plankgas zal het zeker meer dan 10sec zijn). Voor het probleem van de veiligheidssystemen is de camera vooraan reeds vervangen, zonder resultaat. We maken alvast een nieuwe afspraak bij de dealer, maar ik wilde hier alvast even horen of iemand een idee heeft wat er aan de hand is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat beide foutmeldingen wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben... Edited September 3 by Diangelowzz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diangelowzz Posted September 4 Author Share Posted September 4 Toch zelf nog even een update. Voorlopig lijken beide problemen van de baan. Gelukkig wilde de mechanicien mee om een rondje te doen en hij merkte al dat het vermogen van de auto niet ok was (wat uiteraard kan als het lampje van het motormanagement brandt). Na uitgelezen te hebben bij terugkomst in de garage en een paar testen, hadden ze de oorzaak gevonden. Een elektrische fiche bleek geen goed contact te maken (ik was er zelf niet bij dus weet niet of het een zekering was dan wel een kabel onder de motorkap). Deze werd vervangen en de storing motormanagement is daarmee ook verdwenen. Meer nog, toen we er voorheen 100% zeker van konden zijn dat bij sterk optrekken de storing 'controleer veiligheidssystemen vooraan' kregen, is het me niet gelukt om deze nog tevoorschijn te laten komen. Zelfs bij zeer stevig optrekken tot 4500 rpm gebeurt er niets, alleen dat de auto nu wel vooruit gaat en voorheen niet. Mij lijkt het, in combinatie met mijn voorgaande post mbt 'het blazen' onder de moterkap dat er een elektronische storing was waardoor de turbo te laat in gang schoot en daardoor ook andere elektronische storingen gaf. Het lijkt erop dat de camera in de auto voor niets vervangen geweest is. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts