Ga naar inhoud

Storingmeldingen computer.


Rinus30
Ga naar de oplossing Opgelost door Rinus30,

Aanbevolen Berichten

Krijg sinds enkele dagen verschillende storings meldingen ,zoals het downhil . symbool en EPS en Autohold. De melding storing EBS is maar even te zien . ANWB  probeerde de computer uit te lezen ,maar dit lukte niet toen toch maar naar de dealer gereden en uit laten lezen, Het antwoord dat ik kreeg was dat waarschijnlijk de ABSPomp kapot is, maar men weet het niet zeker. Meteen maar een afspraak gemaakt voor reparatie, ze hebben nu geen tijd maar pas over 4 weken. Het nadeel voor mij is dat mijn vakantie die gepland staat naar Oostenrijk in deze tijd niet kan doorgaan. Een beetje geluk heb ik ook ,omdat ik nog 2 maanden van de 7 jaar garantie heb en de reparatie dus onder de garantie valt. Mijn wagen hebben ze voor de reparatie 2 dagen nodig en zou tussen de 2 en 3 duizend euro kosten. Mijn auto is een Sportage GT Plus Line awd T gdi 1.6 van November 2016.

Hebben er misschien meerdere mensen hier problemen mee gehad ?

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Kun je niet uitvragen bij de dealer / garage op basis van welke bepaling er geen garantie is op de EPS?
Kun je anders Kia Nederland niet bellen om te vragen of het onder de garantie valt?
Idd geen tijd te verliezen met nog twee maanden garantie.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • Oplossing

Na veel gesteggel toch garantie. 

Bij de reparatie bleek ook de vacuumpomp defekt te zijn, dit komt veel voor bij de Sportage uit 2016, als deze defect is komen er ook heel veel storings meldingen. Mocht dit bij andere gebeuren laat dan eerst naar de vacuumpomp kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...