Jump to content

Storingmeldingen computer.

Go to solution Solved by Rinus30,

Recommended Posts

Posted

Krijg sinds enkele dagen verschillende storings meldingen ,zoals het downhil . symbool en EPS en Autohold. De melding storing EBS is maar even te zien . ANWB  probeerde de computer uit te lezen ,maar dit lukte niet toen toch maar naar de dealer gereden en uit laten lezen, Het antwoord dat ik kreeg was dat waarschijnlijk de ABSPomp kapot is, maar men weet het niet zeker. Meteen maar een afspraak gemaakt voor reparatie, ze hebben nu geen tijd maar pas over 4 weken. Het nadeel voor mij is dat mijn vakantie die gepland staat naar Oostenrijk in deze tijd niet kan doorgaan. Een beetje geluk heb ik ook ,omdat ik nog 2 maanden van de 7 jaar garantie heb en de reparatie dus onder de garantie valt. Mijn wagen hebben ze voor de reparatie 2 dagen nodig en zou tussen de 2 en 3 duizend euro kosten. Mijn auto is een Sportage GT Plus Line awd T gdi 1.6 van November 2016.

Hebben er misschien meerdere mensen hier problemen mee gehad ?

.

• 3 weeks later...
Posted

Toch niet de abs pomp defect maar de eps module ,volgens de kia dealer geen garantie ,de reparatie en het vervangen van de module kosten  €2000. Nu heb ik buikpijn.

Posted

Kun je niet uitvragen bij de dealer / garage op basis van welke bepaling er geen garantie is op de EPS?
Kun je anders Kia Nederland niet bellen om te vragen of het onder de garantie valt?
Idd geen tijd te verliezen met nog twee maanden garantie.

• Thanks 1
  • 3 weeks later...
  • Solution
Posted

Na veel gesteggel toch garantie. 

Bij de reparatie bleek ook de vacuumpomp defekt te zijn, dit komt veel voor bij de Sportage uit 2016, als deze defect is komen er ook heel veel storings meldingen. Mocht dit bij andere gebeuren laat dan eerst naar de vacuumpomp kijken.