Robert Jan Bijleveld Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Goedemorgen, de display unit van onze Sportage uit 2013 heeft al heel lang kuren. Het camerascherm van de achteruitrij camera blijft soms hangen. Dan kijk ik dus de rest van mijn rit naar het beeld van de achteruitrijcamera. Bedieningspaneel werkt niet, radio werkt wel, harder/zachter werkt ook. Als ik de radio even stroomloos maak, dan wertkt de bediening ongeveer 9 seconden en stopt er dan weer mee. CD/USB begint te spelen, maar stopt er ook na ongeveer 9 seconden mee. Bluetooth werkt (probeert althans te verbinden met m'n telefoon). Tijd in het display is altijd het moment van starten en daarna blijven hangen. Ik ben voor een korte diagnose al een keer langs de KIA dealer gereden. Daar werd aangegeven dat het een defecte display unit betreft. Na de diagnose door de dealer heeft het spontaan wel een keer gewerkt. Dit viel op doordat de tijd wel weer normaal mee liep. Kosten voor vervanging van de unit € 3600,- aldus de dealer, dat geld krijg ik er natuurlijk nooit meer uit. Maar wat dan wel? Heeft iemand hier een goede suggestie? Zou een unit bij de sloop halen een optie zijn? Hoe ga ik die dan laten inbouwen? Android unit inbouwen? Hou ik dan m'n achteruitrij camera en carkit functies? Kan de diagnose van de garage verkeerd zijn en het een los kabeltje of iets anders zijn? Andere ideeen? Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op mijn vragen, of een goede suggestie? Quote
harmhen Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 ben ook wel benieuwd naar tips. Ik ben ook aan het nadenken om een nieuw systeem (zelf) te installeren met Goog en Carplay. Qua prijs lijkt dit wel mee te vallen, maar heb wel echt tips en advies nodig welk systeem hierop past. Ik ga deze topic dus ook even volgen. Quote
Recommended Posts