Derek Posted October 22, 2023 Posted October 22, 2023 Hi mede-kia rijders, ik ben trotse bezitter van een Rio uit 2012. Sinds kort doet er zich helaas een probleem voor met het meten van de buiten temperatuur. Die schiet op en neer van +10 graden naar -31 binnen een paar seconden. Daarmee komt een de melding van gladheid op het Dashboard ook in beeld met 3 piepjes. Volgens mij ligt het aan de buiten temperatuur sensor. Die wil ik graag vervangen, echter kan ik nergens vinden waar die in de auto zit. Weet iemand de locatie van deze sensor en hoe die vervangen dient te worden? Alvast bedankt, Derek Quote
Solution xtra40 Posted November 2, 2023 Solution Posted November 2, 2023 https://www.kirmanual.com/ambient_temperature_sensor_replacement-1240.html hier kun je dat exact vinden (achter je grill naast je claxon) 2 Quote
m rio Posted April 25, 2024 Posted April 25, 2024 Goedemorgen, mijn tempratuur sensor is een ramp ben al 5x bij de garage geweest en bij de 5de keer is het nog niet opgelost kun je die waarschuwing piep ook uitschakelen? Of de sensor gewoon los halen Quote
xtra40 Posted April 26, 2024 Posted April 26, 2024 Als je die sensor los trekt zou hij op -31 moeten blijven staan Quote
Recommended Posts