Jeroen Kragting Posted November 14, 2023 Posted November 14, 2023 Beste medeleden. Sinds een half jaar hebben wij veel plezier van onze Kia Sportage 2.0 uit 2005 Echter sinds kort wordt er olie door de afdichtingen van de bougieschachten geperst, waardoor deze schachten vol lopen. Tevens wordt er veel olie verbrand gezien de zwarte uitlaat en het zeer hoge oliegebruik. Ik dach dus………overdruk in het carter. wat ik gedaan heb : uiteraard de afdichtingen rond de bougieschachten in het kleppendeksel vernieuwd Daarna de twee ventilatieslangetjes welke op het kleppendeksel uitkomen doorgeblazen…….waren schoon. Het dikke slangetje op het kleppendeksen, daar zit een ventiel in. Als ik aan de slang zuig…….gaat het open. Dit dikke slangetje met het ventiel, wordt tijdens stationsionair draaien vacuum gezogen en opent pas bij hoger toerental……..is dit normaal ?…….het slangetje trekt helemaal vacuum ik heb dus twee slangetjes gecontroleerd en vraag mij af………zijn er nog meer slangen en/of ventielen welke ik moet controleren ? Of zijn dit alle delen van de carterventilatie als er meer delen zijn……..dan weet ik ook graag de locatie. hartelijk dank voor het lezen en nog veel meer dank, als er een oplossing is groet Jeroen Quote
Recommended Posts