Ga naar inhoud

Ratelgeluid (ventilator?) na starten Kia Venga


Karina

Aanbevolen Berichten

Hallo, was hier aan het zoeken maar vind mijn probleem(pje) nergens terug: als ik mijn Venga (1.4 uit 2010) start, hoor ik sinds een tijdje vaak (niet altijd) een vrij hard ratelend geluid, ergens boven het dashbordkastje ongeveer. Ik vermoed iets van de ventilator oid, maar weet het niet zeker. Het duurt ook maar kort, paar seconden, en verder nergens last van, alles werkt gewoon, maar zou graag willen weten wat het is, en of ik het makkelijk (zelf??) kan verhelpen. Ook omdat ik mijn Kia helaas toch zal gaan verkopen (over op zwaardere "trekauto" met grijs kenteken) dus wel handig dan om te weten wat het is.. Het lijkt alsof het weggaat als ik het recirculatieknopje aanzet, maar omdat het geratel altijd maar zo kort is, weet ik dat ook niet zeker. Iemand een goeie tip voor mij?
Alvast bedankt, 
Karina.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ah fijn, dankjewel Bernhard, was idd net ook al op youtube aan het zoeken (hihi Youtube is ook al vaak mijn redding!!) naar interieur of luchtfilter vervangen, het klinkt idd een beetje alsof er iets (takje oid, wel steviger dan gewoon een blaadje oid) tussen zit of zo, maar wel gek dat het altijd alleen bij starten is, toch?! Maar zal iig eens daar beginnen met zoeken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...