kekelen Posted January 11, 2024 Posted January 11, 2024 Hoi, Ik heb volgend probleem: Als ik de gaspedaal loslaat/minder diep indruk dan geeft de wagen 2-3 schokken(schokkende motor), en als ik dan terug de gaspedaal indruk krijg ik weederom 2-3 schokken. Ik ben wat aan het proberen geweest en dit heb ik al getest: Bij in indrukken van de koppeling en dan gas geven of loslaten heeft hij het niet. Zolang ik de verwarming/airco uit laat staan heeft hij dit probleem niet!! Vanaf ik de airco/verwarming aan zet heeft hij dit direct en kan ik bijgevolg zelfs de cruise control niet aan zetten.(verschillende keren getest) Als ik de verwarming aan zet bij deze vriestemperaturen en ik met een koude motor start heeft hij het ook niet tot de motor begint warm te worden (60°c), zou ook kunnen dat dan pas de verwarming begint te warmen en daarmee het probleem begint.(dit heb ik nog niet kunnen testen) Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Quote
kekelen Posted January 11, 2024 Author Posted January 11, 2024 1 uur geleden, zei kekelen: Hoi, Ik heb volgend probleem: Als ik de gaspedaal loslaat/minder diep indruk dan geeft de wagen 2-3 schokken(schokkende motor), en als ik dan terug de gaspedaal indruk krijg ik weederom 2-3 schokken. Ik ben wat aan het proberen geweest en dit heb ik al getest: Bij in indrukken van de koppeling en dan gas geven of loslaten heeft hij het niet. Zolang ik de verwarming/airco uit laat staan heeft hij dit probleem niet!! Net nogmaals geprobeerd en nu had hij dit ook zonder de verwarming te gebruiken wel obd stekker aangesloten. Vanaf ik de airco/verwarming aan zet heeft hij dit direct en kan ik bijgevolg zelfs de cruise control niet aan zetten.(verschillende keren getest de cruise control) Als ik de verwarming aan zet bij deze vriestemperaturen en ik met een koude motor start heeft hij het ook niet tot de motor begint warm te worden (60°c), Ook even de obd stekker aangesloten en de obd check app geopend op mijn gsm en ik krijg op OBD check de foutcode P0820 aandrijfsysteem gear lever x-y position sensor circuit. Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en hoe dit eventueel op te lossen controleren? Ik vermoed dat het ergens een slecht contact moet zijn aangezien de wagen dit niet heeft als de motor echt koud staat, en zelfs 1X zonder airco/verwarming op had hij dit niet ondanks de motor 90°c was en hij het kreeg direct toen ik de airco/verwarming aan had gezet. Quote
kekelen Posted February 4, 2024 Author Posted February 4, 2024 update: gerepareerd na vervangen sensor van de koppelingspedaal. *na reset van foutcode 0820 kwam deze niet meer terug maar kreeg ik telkens foutcode 0830 aandrijfsysteem clutch pedal switch A circuit, ondanks dat ik deze wiste kwam hij altijd vrij snel terug. Sensor vervangen door de garage en probleem was opgelost voor 125€. Quote
Recommended Posts