Gerrit Speelman Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Hoi, Ik heb de Sportage (2.0 benzine) even laten uitgelezen, En er kwamen twee storingen aan het ligt. De Luchtmassa meter was ver buiten zijn toleranties. En een fout in de injector van de eerste cilinder. Nu heb ik de luchtmassameter gereinigd. En nu loopt de motor weer als vanouds. Gewoon rustig stationair alleen brand de check lampje nog constant op het dashboard. Ik heb ergens gelezen dat je de injectoren kunt reinigen. En wel doormiddel van een of ander goedje door de brandstof te mengen?? Is dit raadzaam ?? Of is het eenvoudig zelfs de injectors te demonteren en te laten reinigen of is dit ook zelfs te doen? Hoor het nog wel, mvgr Gg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Dat 'goedje' kan geen kwaad, gwn doen. Wij kappen het er bij elk onderhoud een keertje bij. Of je kan de injecteur der ook zelf uitdraaien, en hem uit elkaar draaien en zelf een keertje de naald etc reinigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 ja dat kan. Wij doen dit vrij regelmatig bij diesel motoren. Je kan hier goed spul voor halen bij de auto materialen zaken. Wat ik heb begrepen is forte toch wel een van de beter merken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Speelman Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 ja dat kan. Wij doen dit vrij regelmatig bij diesel motoren.Je kan hier goed spul voor halen bij de auto materialen zaken. Wat ik heb begrepen is forte toch wel een van de beter merken. Bedankt voor alle info, Iets anders. Hoe is de motor management te resetten ?? Heb ergens gelezen van accu klemmen los en rem 30 seconden intrappen???? Klopt dit of kan het op een ander manier. Zonder hem aan de computer te moeten hangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 alleen de accu polen loskoppelen is al voldoende. wacht ff een minuut en klaar. maar weet wel dat je zo ook andere meldingen weg haalt die niet perse een CEL veroorzaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts