Arno Reefhuis Geplaatst 4 Maart, 2024 Geplaatst 4 Maart, 2024 Geachte forumleden, Mijn naam is Arno en ik rij in een sportage 4 1.6 gdi.(2016)Helaas ervaar ik 'vage' problemen welke ik tot op heden niet opgelost krijg,mede omdat niemand in mijn omgeving het antwoord weet. Het toerental zakt te laat terug tijdens het schakelen. Het blijft na het intrappen van de koppeling 1 a 2 seconden hangen,afhankelijk van de hoogte van het toerental op het moment van schakelen. Hoe hoger,hoe langer het blijft hangen. Dit bemoeilijkt het schakelen behoorlijk en lijkt me niet normaal. Tevens verbruikt de auto behoorlijk veel olie,ongeveer 1 liter op 1500 km sinds kort. Motor is droog en geen plekken op de straat. Ook zie ik geen blauwe pluimen,dus geen idee waar het blijft. Ik heb al e.e.a gelezen over een verstopte carterventilatie,maar volgens mij heeft de 1.6 geen pcv klep? Zouden de problemen met elkaar te maken hebben? Iemand enig idee? Bvd Arno 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 31 Maart, 2024 Geplaatst 31 Maart, 2024 Dat het toerental niet direct zakt is normaal, dit heeft te maken met de milieu instellingen die de fabrikant gemaakt heeft. Wat betreft de olie, hiervoor zou ik even naar de dealer gaan, 1liter op 1500 km is niet normaal. Gr, Rinus Quote
Arno Reefhuis Geplaatst 31 Maart, 2024 Topic Starter Geplaatst 31 Maart, 2024 Dank voor je antwoord Rinus! Ik heb een additief bij de olie toegevoegd nu. Km stand genoteerd,kijken wanneer ik opnieuw moet bijvullen. Dan een motorflush +schoon filter en olie. Kijken of het dat helpt. Mvg Arno 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 14 April, 2024 Geplaatst 14 April, 2024 Op 31-3-2024 om 20:32, zei Arno Reefhuis: Dank voor je antwoord Rinus! Ik heb een additief bij de olie toegevoegd nu. Km stand genoteerd,kijken wanneer ik opnieuw moet bijvullen. Dan een motorflush +schoon filter en olie. Kijken of het dat helpt. Mvg Arno Laat hier wel even weten ,hoe het met de olie afgelopen is, ben erg benieuwd. Gr, Rinus. Quote
naj Geplaatst 11 Maart, 2025 Geplaatst 11 Maart, 2025 Op 31-3-2024 om 09:32, zei Rinus30: Dat het toerental niet direct zakt is normaal, dit heeft te maken met de milieu instellingen die de fabrikant gemaakt heeft. Wat betreft de olie, hiervoor zou ik even naar de dealer gaan, 1liter op 1500 km is niet normaal. Gr, Rinus hallo Rinus, ook ik heb deze problemen sinds kort, eerder niet aanwezig en geen update of wat dan ook gedaan. zijn er geen andere mogelijk oorzaken? groet, Jan 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 18 Mei, 2025 Geplaatst 18 Mei, 2025 Kan niets anders bedenken, je zou de accu een keer los kunnen maken, dit is een volledige reset, misschien is het dan over. Gr, Rinus. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.