Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio 2013 Keering versnellingsbak LV lek , bak ligt beschadigd door demontage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste,

Helaas heb ik zes maanden geleden ongelukkig pech gehad met de aanschaf van een Kia Rio uit 2013, die ik via een dealer met een nieuwe koppeling heb gekocht, inclusief 3 maanden garantie. Nu blijkt dat de keerring van de versnellingsbak aan de linkerzijde lekt en dat de bak beschadigd is door demontage van de koppeling. Dit kan mogelijk duiden op een probleem met de bak zelf, wat vervanging vereist.

Kunt u mij vertellen wat de geschatte kosten hiervoor zouden zijn? Ik heb niet langer vertrouwen in de dealer, aangezien deze beweert dat de garantieperiode van 3 maanden verstreken is en dat er geen garantie meer wordt gegeven op het defect. Ik (de deler) ben wel bereid om mee te denken als het nodig is om de bak te vervangen door een tweedehands exemplaar.

Wat zou dit mij ongeveer gaan kosten? Zijn er misschien mensen die mij kunnen helpen en dit probleem kunnen oplossen tegen een redelijke prijs?   constatering gebrek door KwikFit 

Geplaatst

vragen om een prijs indicatie ga je hier helaas niet krijgen 

deze vraag kun je het beste stellen aan een dealer 

wij zijn hier een forum om dingen te delen maar zijn geen dealer 

en dan nu wat vragen  wat is de schade en beschadiging kunnen we zo niet zien plaats eens wat foto's daar van 

kijk eens op een sloperij naar een 2e hands bak kost ?? en overleg dat zij mee dragen in de kosten 50/50 

• Like 1
Geplaatst

Ik zou je adviseren om het defect te laten beoordelen door een echte garage. Het oordeel van Kwik-fit zou ik niet op vertrouwen.

• Like 2
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 21-3-2024 om 13:16, zei Roger1977:

Beste,

Helaas heb ik zes maanden geleden ongelukkig pech gehad met de aanschaf van een Kia Rio uit 2013, die ik via een dealer met een nieuwe koppeling heb gekocht, inclusief 3 maanden garantie. Nu blijkt dat de keerring van de versnellingsbak aan de linkerzijde lekt en dat de bak beschadigd is door demontage van de koppeling. Dit kan mogelijk duiden op een probleem met de bak zelf, wat vervanging vereist.

Kunt u mij vertellen wat de geschatte kosten hiervoor zouden zijn? Ik heb niet langer vertrouwen in de dealer, aangezien deze beweert dat de garantieperiode van 3 maanden verstreken is en dat er geen garantie meer wordt gegeven op het defect. Ik (de deler) ben wel bereid om mee te denken als het nodig is om de bak te vervangen door een tweedehands exemplaar.

Wat zou dit mij ongeveer gaan kosten? Zijn er misschien mensen die mij kunnen helpen en dit probleem kunnen oplossen tegen een redelijke prijs?   constatering gebrek door KwikFit 

Dank je wel voor de feedback, kreeg nu pas het bericht binnen. Excuus voor de late reactie. Ik ben bij een andere garage geweest de keeringen waren beide lek. Volgende week terug voor controle of alles goed is verholpen. 

Geplaatst
Op 22-3-2024 om 12:44, zei Andre078:

Ik zou je adviseren om het defect te laten beoordelen door een echte garage. Het oordeel van Kwik-fit zou ik niet op vertrouwen.

Dank je wel voor de feedback, kreeg nu pas het bericht binnen. Excuus voor de late reactie. Ik ben bij een andere garage geweest de keeringen waren beide lek. Volgende week terug voor controle of alles goed is verholpen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...