Christiaan78 Geplaatst 23 Juli, 2024 Geplaatst 23 Juli, 2024 Na bijna een jaar elektrisch te hebben gereden en altijd de Kia Charge pas te hebben gebruikt, kom ik erachter dat bij de meeste openbare palen die ik gebruik het laden met Kia charge bijna 60% duurder is! Ik heb sinds kort een ANWB laad druppel omdat ik dat handiger vindt, en ik dacht altijd dat de prijzen door de aanbieder van de paal bepaald werden. Nou dat blijkt niet helemaal zo te werken. ik woon in Amsterdam en gebruik alleen maar openbare laadpalen. Gemiddeld zo’n 175 euro per maand. Voel me redelijk bekocht zullen we maar zeggen. Maar ja, prijzen staan in de app dus achteraf gezien had ik het moeten vergelijken. Maar wees gewaarschuwd dus! Controleer goed wat de prijzen zijn van je favoriete laadpalen. 1 Quote
Tazdevl Geplaatst 24 Juli, 2024 Geplaatst 24 Juli, 2024 Heb op mijn iPhone de Chargeprice app, die laat meestal wel aardig zien wat de kosten zijn. Oh, been there done that Quote
Christiaan78 Geplaatst 24 Juli, 2024 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2024 Dank voor de tip. Ik heb inderdaad ook een app met de prijzen maar had nooit gekeken welke prijs er door Kia gerekend wordt. Mijn aanname was dat alle passen dezelfde prijs zouden hanteren. Ik heb de factuur eens nageplozen en zie nu dat ze 60% bovenop de kw prijs gooien die ik in de andere apps terug zie…. Quote
MNP1966 Geplaatst 9 Januari Geplaatst 9 Januari Helaas ook ik ben erg geschrokken van de exorbitante prijzen van Kia Charge. Het blijkt dat Kia Charge wel 50 tot 60% meer rekent dan andere aanbieders. Hoewel de prijzen per publieke laadpaal bekend zijn, ontdekte ik dat Kia Charge daarbovenop nog eens 1 tot 2 keer zoveel extra kosten rekent. Dit had ik kunnen weten als ik alles beter had gelezen, maar je verwacht het simpelweg niet. Als trotse eigenaar van een nieuwe Kia ontving ik met veel bombarie de Kia Family en Kia Charge pas gratis. Maar dat "gratis" is dubbel en dwars terugbetaald. Mijn advies aan andere Kia-rijders: lees goed de voorwaarden van Kia Charge en zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent. Voor mij is het laden met de Kia Charge pas in ieder geval geen optie meer. Quote
Durk Geplaatst 9 Januari Geplaatst 9 Januari Past wel een beetje bij Kia. De garantietermijn 7 jaar (staks 10 jaar) klinkt mooi maar betaal je in feite zelf de de hoge frequentie van benodigde onderhoudsbeureten. Ik ben nu met mijn Niro meer kwijt per km dan destijds met mijn Volvo XC60, terwijl Volvo bepaald niet bekend staat als een merk met goedkope beurten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.