Yathunder Geplaatst 9 Augustus, 2024 Geplaatst 9 Augustus, 2024 Hallo, Wie heeft ook de ervaring dat de Connect app ineens aangeeft maximaal aantal per dag bereikt. Auto is nieuw dus veel spelen en onderzoeken… mede door laad uitdagingen (zoals als benoemd in het forum stekker<>sportage<>vergrendelen)Ideale tip cq oplossing nog niet gelezen overigens…. Lees graag jullie ervaringen hiermee? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
gjklasens Geplaatst 9 Augustus, 2024 Geplaatst 9 Augustus, 2024 Dit is bekendVolgens mij kun je maar 10 keer per dag verbinden. Ik heb slimladen app en die maakte altijd verbinding met de auto om laden te starten of stoppen. en auto laadt niet in mijn gewenst slot omdat teveel keer verbonden was. Heb ik nagevraagd en dat was idd het probleem 1 Quote
Gast Geplaatst 10 Augustus, 2024 Geplaatst 10 Augustus, 2024 15 uur geleden, zei Yathunder: Hallo, Wie heeft ook de ervaring dat de Connect app ineens aangeeft maximaal aantal per dag bereikt. Auto is nieuw dus veel spelen en onderzoeken… mede door laad uitdagingen (zoals als benoemd in het forum stekker<>sportage<>vergrendelen) Ideale tip cq oplossing nog niet gelezen overigens…. Lees graag jullie ervaringen hiermee? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Hi, Mijn input: Laadissues oplossing: andere, dunnere kabel. Deze zijn vaak lichter en hebben betere Mennekes connectoren ipv. dodgy namaak. Sinds de vervanging van de standaard kabel heb ik geen laadissues meer! Daarvoor mislukte het laden 9 van de 10 keer. De standaard meegeleverde kabel is een 3-fasen kabel (voor EV6/9) en te zwaar voor de knullige constructie in de Sportage PHEV. Deze kabel werd bij alle EV's en PHEV's bij de auto gestopt bij aankomst in de haven in Europa. Geen differentiatie. De PHEV kan maar met 1 fase laden. P deel van PHEV lijkt op een snel in elkaar geknutselde aftermarket upgrade (haal de piepschuim dekplaat van de kofferbak bodem maar eens weg...) Niet de oplossing (allemaal door mijn dealer geprobeerd): vervangen actuator (pal van het vergrendel mechanisme), het ruimer vijlen van de pal opening in de stekker en het korter/smaller vijlen van de vergrendel pal zelf. Connect app: je komt niet om de 10x per dag limiet heen. Inderdaad zijn de intelligente laadfuncties met connectie van buitenaf daardoor onbetrouwbaar (eigen ervaring). Plus de app staat bol van onzinnig functies (bv: monitoring of de stoelverwarming aan staat, maar deze is extern niet te bedienen) en ontbrekende functies (bv: is mijn schijfdak dicht?). Dit soort zaken zijn bij Kia allemaal niet af, IMHO. Fijne auto om in te rijden verder (als je alle extra hulpmiddelen uitschakelt, haha). Quote
Gast Geplaatst 10 Augustus, 2024 Geplaatst 10 Augustus, 2024 31 minuten geleden, zei Fumbler: Hi, Mijn input: Laadissues oplossing: andere, dunnere kabel. Deze zijn vaak lichter en hebben betere Mennekes connectoren ipv. dodgy namaak. Sinds de vervanging van de standaard kabel heb ik geen laadissues meer! Daarvoor mislukte het laden 9 van de 10 keer. De standaard meegeleverde kabel is een 3-fasen kabel (voor EV6/9) en te zwaar voor de knullige constructie in de Sportage PHEV. Deze kabel werd bij alle EV's en PHEV's bij de auto gestopt bij aankomst in de haven in Europa. Geen differentiatie. De PHEV kan maar met 1 fase laden. P deel van PHEV lijkt op een snel in elkaar geknutselde aftermarket upgrade (haal de piepschuim dekplaat van de kofferbak bodem maar eens weg...) Niet de oplossing (allemaal door mijn dealer geprobeerd): vervangen actuator (pal van het vergrendel mechanisme), het ruimer vijlen van de pal opening in de stekker en het korter/smaller vijlen van de vergrendel pal zelf. Connect app: je komt niet om de 10x per dag limiet heen. Inderdaad zijn de intelligente laadfuncties met connectie van buitenaf daardoor onbetrouwbaar (eigen ervaring). Plus de app staat bol van onzinnig functies (bv: monitoring of de stoelverwarming aan staat, maar deze is extern niet te bedienen) en ontbrekende functies (bv: is mijn schijfdak dicht?). Dit soort zaken zijn bij Kia allemaal niet af, IMHO. Fijne auto om in te rijden verder (als je alle extra hulpmiddelen uitschakelt, haha). Aanvullend: zie oude PDF van Kia NL.Nieuwe laadproceure Kia Sportage NQ5 PHEV.pdf Quote
Yathunder Geplaatst 10 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Augustus, 2024 Aanvullend: zie oude PDF van Kia NL.Nieuwe laadproceure Kia Sportage NQ5 PHEV.pdfKan de link niet openen (niet beschikbaar )Duidelijke uitleg dank! (Eerder bericht)Welke kabel heb jij gekocht als vervanger?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gast Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Op 10-8-2024 om 10:47, zei Yathunder: Kan de link niet openen (niet beschikbaar ) Duidelijke uitleg dank! (Eerder bericht) Welke kabel heb jij gekocht als vervanger? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk De kabel werd door mijn dealer geleverd. Op voorwaarde dat ik de standaard meegeleverde teruggaf. Die deal was snel gemaakt... De kabel: Ratio Electric EV Charging Cable. En hierbij nogmaals de PDF van Kia NL. Nieuwe laadproceure Kia Sportage NQ5 PHEV.pdf Quote
gjklasens Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Ik verbaas me dat zoveelMensen last hebben met laden. Ik heb na 6 maanden nog geen enkel probleem gehad met laden. Ook de nieuwe procedure is bij mij niet nodigIk verbind eerst auto met laadpaal en dan hou ik tankpas ervoor. Ik heb de Sportage sinds december 2023. Waarschijnlijk toch iets aan verbeterd tzt ?Maar goed het gaat om de mensen die wel last hebben en dat is natuurlijk zeer storend. Blijkbaat is het wel bekend dus eigenlijk zouden dan alle dealers de kabel moeten vervangen of men last heeft of niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Yathunder Geplaatst 23 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 23 Oktober, 2024 Ik verbaas me dat zoveelMensen last hebben met laden. Ik heb na 6 maanden nog geen enkel probleem gehad met laden. Ook de nieuwe procedure is bij mij niet nodigIk verbind eerst auto met laadpaal en dan hou ik tankpas ervoor. Ik heb de Sportage sinds december 2023. Waarschijnlijk toch iets aan verbeterd tzt ?Maar goed het gaat om de mensen die wel last hebben en dat is natuurlijk zeer storend. Blijkbaat is het wel bekend dus eigenlijk zouden dan alle dealers de kabel moeten vervangen of men last heeft of niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkMijn sportage is een goede maand oud, dus niet verbeterd lijkt me dan… Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.