Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Schakelindicator werkt niet correct

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds enkele weken een nieuwe KIA Stonic GT-Line MHEV in bezit en tijdens het rijden viel me iets op.

Heb hiervoor een KIA Stonic DynamicPlusLine gehad en daar werkte dit wel correct.

Als je wegrijdt en je komt op een bepaalde snelheid, dan is er een indicator in het cluster die aangeeft dat je moet schakelen. Bij versnelling 2 t/m 4 gaat dit goed. Hij geeft ook aan dat ik naar zijn 5e moet schakelen, maar deze blijft dan actief zichtbaar. Kom ik op de snelheid dat ik naar zijn 6 moet, dan geeft hij nog steeds aan dat ik naar 5 moet. Schakel ik dan door naar 6, dan blijft hij aangeven dat ik naar zijn 6e versnelling moet.

Ik weet dat dit in mijn vorige wagen wel goed ging (ook 6 versnellingen, want 120pk-model). In mijn oude gaf hij zelfs aan dat ik evt. terug moest schakelen, iets wat in mijn nieuwe wagen ook niet gebeurt.

Samen met de dealer een testritje in een andere nieuwe MHEV Stonic gemaakt en ook hier hetzelfde probleem. Probleem is dus door de dealer ook aan KIA gemeld.

Meer mensen die dit probleem hebben?

• Sad 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem. Sinds 18 oktober een DynamicPlusLine MHEV, geeft aan dat het modeljaar 2025 is, met een nieuw cluster t.o.v. eerdere jaren. Echter krijg ik geen indicatie op lagere versnellingen. Ik krijg alleen indicatie naar 5e versnelling en 6e versnelling, die vervolgens ook constant aan blijft geven dat ik naar de 6e versnelling moet. Niet erg prettig als je van een 5 bak af komt en ik nu dus soms wel check of ik echt in de juiste versnelling zit. Hij geeft overigens ook nooit aan dat ik naar een lagere versnelling moet.

Heb je zelf al antwoord gehad van KIA verder? Ik wil ook naar de dealer er mee, want het is gewoon irritant en het valt ook niet uit te zetten.

Geplaatst

@PeterV07: Nee, nog geen enkele reactie van Kia hierop. Lijkt er op dat het met de MHEV uitvoering te maken heeft, omdat we dit ook in een andere MHEV hebben geconstateerd en dit was geen GT line, zoals die van mij 

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hier ook sinds september vorig jaar in bezit van de Dynamicplus. Deze blijft als ik in zijn 6e versnelling zit, continue aangeven dat ik door moet schakelen naar 6. Dit is zoals hier al gezegd is, heel irritant, vooral als je eerst een 5bak gewend was. Ook het terugschakelen naar een lagere versnelling wordt niet weergegeven. 

Destijds al bij de dealer aangegeven en het zou door een software update verholpen moeten worden. Inmiddels nu 5 maanden verder, maar nog geen software update.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Ik heb een DynamicPlus 2025 model en ik krijg aanstaande dinsdag vanwege dit issue een nieuwe versnellingsbak...schijnbaar niet via een software update te verhelpen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...