Noortje Posted September 25 Share Posted September 25 Beste allemaal, Ik probeer het hier even En ik probeer het enigszins kort te houden Ik heb in mei een Kia Pregio TCI (camper)busje uit 2001 aangeschaft (via een vriendin die het busje handje klap heeft overgenomen zonder te weten of ze technisch in orde was. Risico maar soms komen dingen op je pad). Het campertje is nu mijn huis Voordat ik erin heb gereden heb ik de APK en een Grote Beurt laten doen bij een garage in Dordrecht. Vervangen: - Distributieriem - Waterpomp - V-snaar (3x) - Gloeibougie Daarnaast waren nog wat andere dingetjes uiteraard maar volgens mij zijn dit de belangrijkste wat betreft mijn topic. Bij wegrijden ging het oranje motor lampje branden. Terug naar de garage. Proberen uit te lezen maar hij had niet de juiste apparatuur. Dus toch naar Brabant gereden waar ik woon. Nu startte ze de eerste dagen verder goed maar daarna begonnen de problemen met starten. Gaat heel rommelig en moeizaam (ondanks meerdere keren voorgloeien) Lijkt alsof ze te weinig power heeft. Een keer naar de Ardennen gereden en toen reden we met 40 km/h en oververhit een bergje op. Dus heel weinig kracht heeft ze. Contact gehad met de garageman in Dordrecht: "De eerste opstart ligt dan aan de inwendige lek van de inspuitpomp" Begin augustus kon ik pas weer bij hem terecht (en omdat hij apk en grote beurt had gedaan wilde ik toch graag bij hem terug) Hij kon niet de juiste apparatuur krijgen dus uitlezen was nog steeds niet mogelijk. Verder gaf hij aan dat de brandstofpomp te soepel liep. Maar oorzaak van het slechte starten kon hij niet achterhalen. Advies om naar een Diesel specialist te gaan en daar een diagnose te laten stellen. Garageman zou contactgegevens van een bekende geven maar helaas niets ontvangen en daarna bleef het stil (ondanks meerdere keren contact proberen op te nemen) Eind augustus naar een garage in Asten geweest. Ook hier kon niks uitgelezen worden ondanks meerdere pogingen. - Nieuwe accu (eerste garageman gaf al aan dat deze in de toekomst vervangen zou moeten worden) - Distributieriem is gecheckt of deze goed erop was gezet (omdat deze bij een Diesel op 3 assen precies goed moet zitten) Verder dachten ze dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn en daarna gaven ze aan dat de turbo het niet doet (waarschijnlijk nooit gedaan sinds ik de eigenaresse ben). Er worden heel veel verschillende goedbedoelde adviezen gegeven door verschillende mensen. Inmiddels is het probleem nog steeds niet opgelost. Nu kan ik hopelijk op korte termijn terecht bij een garage in Den Haag bij een vriend van me. (Zo ongeveer de enige die ik nog vertrouw). Maar ik dacht ik gooi mijn probleem toch even in de groep. Ik heb zelf helaas erg weinig technische kennis (work in progress, wel in het bezit van de standaard handleiding in het Spaans en een service boekje in het Engels, met alle technische ins and outs) Ik ben vooral met de binnenkant van de camper bezig geweest en niet met de onderkant/motor enz Van de week eronder gelegen, eea proberen schoon te maken (nog zonder water) en er lijkt ook ergens een lek te zitten (gezien de zwarte, natte rommel die er onder de camper zit). Lang verhaal. Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand misschien kan helpen, misschien zelf dit probleem ooit heeft gehad of een top heeft. Alvast dankjewel. Groetjes Noortje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.