Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Activeren cruise control op Picanto (2022)?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Mijn Picanto uit 2022 (oorspronkelijk een Duitse auto) heeft op het stuur (rechts) niet de mogelijkheid voor cruise control (stuur heeft geen knopjes hiervoor; er zitten rechts andere knopjes).

Maar op internet heb ik filmpjes gezien waarbij de knopjes rechts op het stuur gewoon vervangen worden door een ander knoppen-paneeltje en de Cruise Control alsnog aangesloten / geactiveerd wordt.

Zie bijvoorbeeld deze filmpjes waar het knoppenpaneeltje vervangen wordt door een mét cruise control:

- https://www.youtube.com/watch?v=SKTLAUf7HjI&t=3s
- https://www.youtube.com/watch?v=t28Wt-AxI68

Ik denk dat dat op mijn auto ook mogelijk zou moeten zijn; klopt dat? Het onderdeel is online te koop. 

Volgens mij hebben alle Picanto's van 2022 de mogelijkheid voor cruise control maar is dat al dan niet actief door de knoppen op het stuur.

Wie weet hoe het zit en of het alleen een kwestie is van het knoppenpaneeltje vervangen en aansluiten? Dank voor alle reacties.

Geplaatst

Dag @xtra40 , ik ga er ook vanuit dat het mogelijk moet zijn. Weet jij hoe ik dat het best zou kunnen laten inbouwen (bij dealer?) of heb jij een advies wie het zou kunnen doen? Bedankt!

• 9 maanden later...
Geplaatst

Dat is makkelijk zelf te doen, het lastigste is de airbag/claxon losmaken. daar staan filmpjes van op youtube. Ik heb zelf ook de cruisecontrol knoppen van ali express gemonteerd. Deze werken nu al ruim 5 jaar feilloos.

Geplaatst
Op 4-8-2025 om 14:09, zei Mako97:

Dat is makkelijk zelf te doen, het lastigste is de airbag/claxon losmaken. daar staan filmpjes van op youtube. Ik heb zelf ook de cruisecontrol knoppen van ali express gemonteerd. Deze werken nu al ruim 5 jaar feilloos.

Heeft uw toevallig ook de bedieningsknop op het stuur van de telefoon bediening vervangen en werkend gekregen 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...