Cees O. Geplaatst 10 Oktober, 2024 Geplaatst 10 Oktober, 2024 Dag allemaal, Mijn Picanto uit 2022 (oorspronkelijk een Duitse auto) heeft op het stuur (rechts) niet de mogelijkheid voor cruise control (stuur heeft geen knopjes hiervoor; er zitten rechts andere knopjes). Maar op internet heb ik filmpjes gezien waarbij de knopjes rechts op het stuur gewoon vervangen worden door een ander knoppen-paneeltje en de Cruise Control alsnog aangesloten / geactiveerd wordt. Zie bijvoorbeeld deze filmpjes waar het knoppenpaneeltje vervangen wordt door een mét cruise control: - https://www.youtube.com/watch?v=SKTLAUf7HjI&t=3s - https://www.youtube.com/watch?v=t28Wt-AxI68 Ik denk dat dat op mijn auto ook mogelijk zou moeten zijn; klopt dat? Het onderdeel is online te koop. Volgens mij hebben alle Picanto's van 2022 de mogelijkheid voor cruise control maar is dat al dan niet actief door de knoppen op het stuur. Wie weet hoe het zit en of het alleen een kwestie is van het knoppenpaneeltje vervangen en aansluiten? Dank voor alle reacties. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Oktober, 2024 Geplaatst 11 Oktober, 2024 Ja klopt de software zou al aanwezig moeten zijn dus kwestie van knoppen vervangen en het zou moeten werken 1 Quote
Cees O. Geplaatst 15 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2024 Dag @xtra40 , ik ga er ook vanuit dat het mogelijk moet zijn. Weet jij hoe ik dat het best zou kunnen laten inbouwen (bij dealer?) of heb jij een advies wie het zou kunnen doen? Bedankt! Quote
Mako97 Geplaatst 4 Augustus, 2025 Geplaatst 4 Augustus, 2025 Dat is makkelijk zelf te doen, het lastigste is de airbag/claxon losmaken. daar staan filmpjes van op youtube. Ik heb zelf ook de cruisecontrol knoppen van ali express gemonteerd. Deze werken nu al ruim 5 jaar feilloos. Quote
Johnvv i Geplaatst 6 Augustus, 2025 Geplaatst 6 Augustus, 2025 Op 4-8-2025 om 14:09, zei Mako97: Dat is makkelijk zelf te doen, het lastigste is de airbag/claxon losmaken. daar staan filmpjes van op youtube. Ik heb zelf ook de cruisecontrol knoppen van ali express gemonteerd. Deze werken nu al ruim 5 jaar feilloos. Heeft uw toevallig ook de bedieningsknop op het stuur van de telefoon bediening vervangen en werkend gekregen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.